האם לצורך הליך פורמלי יאלצו מילואימניקים שמתמודדים בבחירות להשתחרר משירות?

חדר חדשות | 25.01.24

עשרות חיילי מילואים, מועמדים לחברות בוועדים מקומיים, מליאת מועצות אזוריות ויישובים שונים טוענים כי הם נדרשים לבחור או בין פרישה משירות מילואים לבין הסרת מועמדותם.

במכתב עליו חתומים עשרות מועמדים בין השאר מהגולן ומבואות החרמון הם פונים לשר הביטחון יואב גלנט ולשר הפנים משה ארבל במטרה שישנו את הנוהל הבעייתי אותו קבעו לפיו מי שמועמד לבחירות המקומיות חייב לעזוב את היחידה שלו במילואים.

במכתב מסבירים החותמים שהמקרה שלהם אפילו חריג יותר שכן, לדבריהם, בישובים ובמועצות בהם הם מתמודדים כלל לא יערכו בחירות, מאחר ומספר המועמדים חופף למספר המקומות במועצה ואין מועמדים נוספים – כך שהבחירה בהם תאושר בהכרזה בלבד.

במכתב שנשלח לשרי הביטחון והפנים נכתב: "אנו, חיילי מילואים, המועמדים לוועדים מקומיים או חברות במליאה במועצות אזוריות, ביישובים שבהם אין מועמדים נוספים, ולכן לא יתקיימו בחירות, והמועמדות שלנו תאושר בהכרזה בלבד. במצב זה אין צורך כלל בקמפיין. בכל זאת, נתבקשנו להכריע האם להמשיך במילואים ולהסיר מועמדות לחברות בוועד מקומי או במליאה או לפרוש מהמילואים ולהמשיך במועמדות. אין שום צורך אמיתי בבקשה זאת, ואנו דורשים לאפשר לנו להמשיך במילואים ובמועמדות, וכך להגן על הבית ועל ההתיישבות בשתי דרכים גם יחד. במידה ולא תתקבל החלטה כמבוקש, אנו מבקשים לקבל נימוקים בכתב להחלטה זו".