בדרך לפריימריז על נציגות הליכוד בעפולה: עתירה הוגשה נגד הבחירה בשלמה מליחי

ירין דורון | מדברים ברדיו | 21.8.23

האם הועדה המוניציפלית של "הליכוד" תהפוך את החלטתה ותבטל את הבחירה בשלמה מליחי כנציג המפלגה בעפולה?

כזכור, לפני מספר שבועות נבחר מליחי להיות נציג "הליכוד" בעיר ולקבל את תמיכת המפלגה, מליחי אף קיים כנס בעיר אליו הגיעו לא מעט חברי כנסת ביניהם השר יריב לוין, יו"ר הקואליציה, אופיר כץ והשרה מאי גולן. אלא שכעת הגיש כפיר סרוסי עתירה על הבחירה במליחי אליה הצטרף גם ראש העיר אלקבץ במטרה לשנות את ההחלטה.

בתוכנית "מדברים ברדיו" התייחס מליחי לאירוע: "הועדה בחרה בי כנציג הליכוד אבל אחרי ההודעה כפיר סרוסי הגיש עתירה נגד הבחירה וראש העיר אלקבץ שכלל לא ביקש את תמיכת הליכוד הצטרף לעתירה של סרוסי. סרוסי ואלקבץ לא רוצים שאהיה נציג הליכוד ממניעים אישיים בלבד ואני השבתי בעתירה שאם אלקבץ מרגיש שהוא כל כך חזק בסקרים מה מפריע לו שאני מתמודד אבל אם הוא כל כך מתאמץ כנראה שיש נתונים שאנחנו לא יודעים".

"אני חושב שזה דמוקרטי והחלטה שאני מברך עליה כי מה שקורה עכשיו זה שהסיבוב השני של הבחירות הקודם – זה מליחי נגד אלקבץ ואם הוא חושב שהוא חזק שיתמודד. אם אלקבץ ינצח אני רוצה לשמוע ממנו שהוא יעמוד בראש רשימת הליכוד, אבל הוא רוצה רק את התמיכה של המפלגה בלי לעמוד בראש ואי אפשר לבצע מהלך כזה. הוא התעורר רק אחרי שאני נבחרתי על ידי הליכוד וחבר לסרוסי שהם היו אויבים כל השנים".

מ"עפולה אחת" הגיבו לאירוע: "אבי אלקבץ הוא ראש העיר מטעם סיעת עפולה אחת וכך זה יישאר, אלקבץ מוביל בפער משמעותי בסקרים ויהיה ראש העיר גם בחמש השנים הבאות וימשיך לעמוד בראש הסיעה העצמאית עפולה אחת. אין בכוונתנו להתייחס לעסקנות של מר מליחי שהגיע ל-6-8 אחוזים בלבד סקרים השונים. לא סתם מליחי התחנן לאב בית הדין של הליכוד שלא לקיים פריימריז וזאת לאור מצבו העגום בסקרים ולא סתם הליכוד ביטל את ההחלטה שהוא יהיה נציג הליכוד. אנחנו בספק שהוא יחתום על מכתב התחייבות אותו דרש בית הדין לתמיכה בכל מועמד שיבחר ושוב יברח אחרי הפסד כפי שעשה ב-30 השנים האחרונות במקרה כזה רשימת הליכוד בעפולה תפוזר. ראש העיר מתמקד בעשייה לחמש השנים הבאות שיימשכו את התנופה חסרת התקדים שבה נמצאת עפולה".

מליחי התייחס לדברים: "אלקבץ שכח שב-1.9.2018, חודשיים לפני הבחירות הוא היה עם 30 אחוז ומירון עם 70 אחוז ומירון הפסיד אז הסקרים כולם יודעים מה הם שווים ודברים יכולים להשתנות. לא מתאים לראש עיר להגיב שקרים כאלה, אני לא התחננתי, להפך אלקבץ הגיע לדיון כדי להתחנן לקבל את התמיכה של הליכוד. כל הכנסת והממשלה עומדת מאחורי ואלקבץ לא לחינם נלחם שלא אהיה נציג הליכוד הוא יודע שההתמודדות שלי תפריע לו ותשנה את סדר היום בעפולה".