"הבריחה של אביה מהארץ ריסקה אותה נפשית, מקווה שהמדינה תעשה הכל להביא אותו להמשך משפטו"

יאיר קראוס | מדברים ברדיו | 08.03.23

דרמה בפרשת המוהל הנאשם בעבירות מין כלפי בנותיו: זמן קצר לאחר הגשת כתב האישום נמלט הנאשם מהארץ והוכרז כעבריין נמלט. כזכור כתב האישום מייחס למוהל עבירות של אונס כלפי ביתו במשך שנים מאז שהייתה בת שלוש באופן שיטתי וקבוע. כמו כן ביצע במשך שלוש שנים בעבירות מין בבת נוספת. בשני המקרים המעשים הופסקו לאחר שהבנות הגיעו לגיל שבו החלו לקבל מחזור חודשי. את התלונה הגישה אחת הבנות שבמהלך השנים עזבה את בית המשפחה. ב"קול רגע" חשפנו כי למרות שהמוהל הנאשם המשיך בעבודתו  מוכרת הרבנות הראשית שללה ממנו את ההסמכה כבר בשנת 2005.

בתוכנית "מדברים ברדיו" שוחח יאיר קראוס עם עו"ד סופי גרניט, מייצגת את נפגעת העבירה מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים שסיפרה על מצבה הקשה של הבת: "הלוואי והיינו יודעים לאן הוא נמלט, כל מה שידוע לנו זה שהוא נמלט ומתנהלת חקירה כדי להביא אותו להמשך משפטו. אני יודעת שלמדינה יש יכולת להביא עבריינים לדין גם שהם בחו"ל ואני מקווה ופועלת מול הגורמים הרלוונטיים שזה מה שיקרה".

"כתב האישום הדבר הפיח במתלוננת תקווה גדולה בטח אחרי שנים ארוכות של שתיקה ושל התמודדות עם המעשים הנוראיים שבוצעו בה. היא הרגישה שיש לה הזדמנות לקבל את הצדק שמגיע לה אבל לצד התקווה הגדולה הבריחה שלו מהארץ ריסקה אותה נפשית ואני מקווה שמהדינה תעשה הכל להביא אותו להמשך משפטו".

איך יכול להיות שאדם שיש נגדו כתב אישום אין נגדו צו יציאה מהארץ?

"את השאלות צריך להפנות ליחידה החוקרת שחקרה את התיק".

נציין כי בעקבות בריחתו של הנאשם בשלב זה נעצר המשפט: "כרגע לא ניתן לנהל משפט בעבירות כאלה בלי נאשם ועד שהוא לא יובא להמשך משפטו היא לא תקבל את הצדק שמגיע לה והמשפט לא יוכל להמשיך להתנהל".

להאזנה