ההסלמה הביטחונית: פיגוע ירי אירע הלילה לעבר היישוב מעלה גלבוע

ירין דורון | מדברים ברדיו | 04.04.23

פיגוע הירי במעלה גלבוע: מחבלים ביצעו ירי לעבר קיבוץ מעלה גלבוע. באירוע לא היו נפגעים. לאחר סריקות בקיבוץ זוהו מספר פגיעות בכמה בתים. על פי הערכות מחבלים פתחו באש מכיוון צפון השומרון ולאחריו נמלטו מהמקום לכיוון הכפר ג'לבון. גדודי חללי אל-אקצא קיבלו אחריות לירי שבוצע מעבר לגדר ההפרדה. בתיעוד האירוע לכאורה שפורסם על ידם ברשת החברתית "טוויטר" נראים אלמונים פותחים באש לעבר הקיבוץ. הפיגוע אירע על רקע הניסיון של איראן וחיזבאללה לבצע מתקפות טרור בשטח ישראל, ולאחר רצף התקיפות החריג בגבול סוריה, שבו נפצעו גם יועצים איראניים שייתכן שיש להם קשר לפיגוע בצומת מגידו וליירוט המל"ט אתמול מצפון לכינרת.

עומרי כרמי, רבשצ היישוב אמר ל"קול רגע" כי התרחיש שהתושבים חוששים ממנו הכי הרבה הוא חדירה ופיגוע בתוך הקיבוץ: "הפיגוע שהיה אתמול הוא פיגוע טיקטוק. כל מטרתו הוא להפחיד את התושבים. אנו ממשיכים את חיינו בשגרה מלאה".

נגה גיל בשיא, דוברת קיבוץ מעלה גלבוע: שוחחה היום עם ירין דורון בתוכנית מדברים ברדיו וסיפרה על הערב שעברו תושבי היישוב: "אנחנו לא זוכרים משהו כזה בשנים האחרונות, זה יישוב שקט. יש לפעמים ירי מסביב אבל מעולם לא הגיע לתוך היישוב. אתמול (ב') סביבות השעה 18:45 נשמעות יריות חזקות ביישוב ומיד מתברר שזה חריג וכיתת כוננות מוקפצת והצבא הוקפץ והיו תושבים שדיווחו שהירי עבר מעליהם ופגע בבתים. היורים לא ירו מיישוב פלסטיני אלא מכרם זיתים שנמצא כמה מאות מטרים. אנחנו יישוב של 180 משפחות והרבה ילדים והרבה מהם מסתובבים בחוץ וברגע שהבנו שמדובר באירוע אמת הורינו לאנשים להיכנס לבתים ולנעול את הדלתות עד הודעה חדשה"

דותן פוקס, קב"ט המועצה האזורית עמק המעיינות: "אין שום סיבה שעם ישראל לא יגיע בחג לבקר פה ולהנות מהטבע. אנחנו בשגרה מלאה אבל ערניים וסומכים על הצבא שאני בטוח שמעלים שם כוננות. לא הייתה התראה ספציפית, יש בכל המרחב התראות על ירי. יש פה חציית קו אדום שאנחנו לא רגילים אליו אבל אנחנו סומכים על הצבא שיעשה את הפעולות בעומק כדי למנוע אירועים דומים בעתיד.

במקביל, אלוף משנה סיון בלוך, מפקד חטיבת 769, יצא במסר לתושבי הגליל בו ציין כי יכולים להיות כאלו שינסו לאתגר אותנו בגבולות- במהלך חג הפסח. בנוסף ציין כי חובתם כחטיבה לאפשר לאזרחים לחיות בשקט ובביטחון מלא. על רקע המתיחות בגבול הצפון, והיירוט של כלי הטיס האיראני שחדר מסוריה והופל מצפון לכינרת, אלוף משנה סיון בלוך שמשמש כמפקד עוצבת חירם, יצא במסר מיוחד לכבוד חג הפסח שייערך מחר, בו פנה לתושבים ואמר כי ״חובתם כתושבי הגליל להמשיך בתפקידם כחלוצי הצפון, ליישב אותו, לטייל בו, להתפרנס ולארח את אותם המטיילים שכבר באים בהמוניהם. בלוך הזהיר כי יכולים להיות אתגרים ביטחוניים בגבול הצפון, בייחוד בימי חג, אך ההגנה על התושבים הם מה שמניע את החטיבה לעבוד קשה בכל יום, לסייר, להתאמן, ללמוד את האויב ולהתכונן ליום קרב. לבסוף, בלוך הבטיח כי גם בפסח הזה, החטיבה תמשיך לעמוד על המשמר על מנת שתושבי הצפון יוכלו לחגוג עם המשפחות בביטחון ובשקט.

בתוך כך, סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" דיווחה הלילה (שלישי) על תקיפות בשטחה. מדובר בתקיפה הרביעית השבוע האחרון המיוחסת לישראל. ממשרד ההגנה הסורי נמסר כי שני בני אדם נהרגו בתקיפות.

להאזנה