הונחה הצעת החוק שתאפשר ליו"ר הוועדה הממונה בטבריה להתמודד בבחירות

ירין דורון | מדברים ברדיו | 16.05.23

לפי ייעוץ משפטי שקיבלו  היוזמים, ההצעה שלהם מנוסחת כתיקון קטן לסעיף בחוק – ולא כחוק חדש – מה שמגדיל כנראה את הסיכוי לקדם את הרעיון. אילוז: "זה חוק לא דמוקרטי ובעייתי". החוק שאמור לאפשר ליו"ר הוועדה הממונה בועז יוסף להתמודד בבחירות בטבריה הונח אתמול (ג') על שולחן הכנסת לקראת דיון מוקדם. החוק שאמור להשפיע ואולי אפילו להכריע את הבחירות בטבריה הונח אתמול רשמית על שולחן הכנסת, כשהוא חתום על ידי תשעה חכים, בהם היוזם אופיר הלוי וגם נסים וטורי מהמרואיינים הבולטים בליכוד לאחרונה, יושב ראש וועדת הכספים משה גפני מדגל התורה – ומשה סלומון מהציונות הדתית. לפי ייעוץ משפטי שקיבלו  היוזמים, ההצעה שלהם מנוסחת כתיקון קטן לסעיף בחוק – ולא כחוק חדש – מה שמגדיל כנראה את הסיכוי לקדם את הרעיון. בהצעה נכתב כי עד שנת 2008 לא הייתה מגבלה שמנעה מיושבי ראש וועדת ממונות להתמודד, והתקנה שנוספה בזמנו אינה סבירה – ופוגעת בזכות להיבחר – שהיא זכות יסוד. יש להתחשב בכישרונו של מי שהופקד על רשות מקומית ומכיר אותה היטב, יושבי ראש וועדות הם אוכלוסייה איכותית ומשכילה שיכולה לתרום רבות, נכתב בהצעת החוק.

בתוכנית "מדברים ברדיו" שוחח ירין דורון עם המועמדת לראשות העיר בטבריה – עו"ד שני אילוז: "הנושא לא מוגמר, מספר חברי כנסת משכו את החתימות שלהם אחרי פניה שלי. זה חוק לא דמוקרטי ובעייתי. אני לא חוששת מההתמודדות מול בועז ואני מתכוונת לרוץ עד הסוף ולנצח, אבל חייבים להבין שמחוקקים פה חוק לבועז יוסף ומחר יכולים לחוקק חוק שאישה לא יכולה להתמודד וזה מה שמפחיד אותי. אני גדלתי ותחנכתי בבית ליכודי ואני שוחרת דמוקרטיה וחוק ומשפט אבל לא יכול להיות שמחוקקים פה חוק לאדם אחד. בועז מצהיר תחת כל עץ רענן בשנתיים האחרונות שהוא לא מעוניין להתמודד ואני חושבת שדיי לנו ונמאס לנו מפוליטיקאים שמשקרים ומרמים לנו ואומרים דבר אחד ועושים דבר אחר. אסור לנו לתת יד לחוק פרסונלי".

"אני סבורה שהחוק הזה גם אם הוא יעבור לא בטוח שהוא ייפסל בבג"צ אבל לשופטים תהיה הערה שהחוק יוכל להתקיים מהבחירות הבאות. מה יקרה אם יבוא אחרי החוק הזה שר פנים שלא ירצה ראש העיר? הדרך שלו סלולה למנות ועדה קרואה ואז ראש עיר מטעמו".

עוד התייחסה בראיון עו"ד אילוז לשמועות על חבירה אפשרית שלה לרון קובי: "מאז 2018 לא שוחחתי עם רון קובי ואפשר לבדוק את זה. אין לי שמץ של מושג מאיפה זה בא, כנראה ממועמדים אחרים שמפחדים ממני או מרון". 

להאזנה