הותר לפרסום: סוזי קונינסקי היא אשת ראש העיר החשודה בעבירות של סחיטה באיומים

רותם אטיאס |

בית משפט השלום בחיפה התיר לפרסום את שמה של סוזי קוניסנקי, אשת ראש עיריית כרמיאל כמי שחשודה בעבירות של סחיטה באיומים של איש העסקים אלון אזולאי. המעשים על פי החשד בוצעו כדי למנוע ממנו להתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר מול קונינסקי. כזכור, קונינסקי נעצרה לפני שבועיים ונחקרה במשרדי להב 433. על פי החשד קונינסקי שכרה את שירותיהם של שני חוקרים פרטיים, ששירתו בעבר כקצינים בכירים במשטרה כדי לצלם תמונות מביכות של אזולאי עם אישה איתה הוא מנהל רומן במהלך נופש באירופה. התמונות שצולמו הופצו לחברי כנסת בכירים בליכוד ודלפו על פי החשד גם לגורמים נוספים. במהלך הדיון השופט זיאד פאלח קבע כי "הציבור מעוניין לדעת את כל מה שצריך לדעת ובמידת הצורך להחליפם אם צריך. תקשורת חופשית מרתיעה מביצוע שחיתות מחשש נבחרי הצבור שמא יתגלה קלונם. מדינת ישראל דמוקרטית ופומביות הדיון מרכזית

ראש העירייה משה קונינסקי הגיב לאירועים האחרונים: "אני ורעייתי הגישנו בחודשים האחרונים תלונות במשטרה על כך שאנחנו נתונים במעקב וחשים מאוימים על ידי גורמים שונים ואינטרסנטים שפעלו בדרכים שונות גם באמצעות רחפנים מעל ביתם רק משום שרצו לבוא איתו חשבון בגלל עמידתו האיתנה ורצונו של ראש העיר לשמור על הקופה הציבורית. אני סומך את ידי על המשטרה שתגיע לחקר האמת ולכלל מסקנה כי המדובר בעלילה מרושעת וזדונית על מנת לפגוע בי ובמשפחתי.

בעיריית כרמיאל ביקשו לציין כי יובהר באופן חד משמעי שאין כל חשד נגד ראש העיר משה קונינסקי שגם לא נחקר כלל, אלא העיד מיוזמתו".

מטעמו של אזולאי נמסר: "הפרסום חושף טפח משורה של אירועים חמורים שחלקם עוד ייחשף בתקופת הזמן הקרובה. בחודשים האחרונים משפחתי ואני אוימנו ונסחטנו על ידי בעלי כוח, שנהגו כעבריינים, מטעמו של איש ציבור בכיר בכרמיאל. אותם עצורים, ביקשו לא רק להכפיש את שמי ולפגוע בתא המשפחתי שלי, אלא להתערב במערכת הבחירות הקרובה בכרמיאל ולמנוע את התמודדותי לראשות העיר. מדובר בסחיטה פלילית חמורה ביותר, שנועדה לפגוע ברצון הבוחר ולשמר אינטרסים כלכליים ופוליטיים בעיר כרמיאל. משפחתי ואני בחרנו שלא להיסחט, שלא להירתע ופעלנו להגשת תלונה מידית למשטרת ישראל, שפעלה במהירות וללא דופי".