הכביש שקע, הפקקים מתארכים והתושבים מתוסכלים

ירין דורון | מדברים ברדיו | 04.03.24

כביש אריאל שרון עלה השבוע לכותרות לאחר שחלק ממנו שקע ובשל בכך נסגר לתנועה. בעירייה מבטיחים שכבר בימים הקרובים ייפתח כביש מעקף שיקל על פקקי התנועה.

כמה שנים לאחר שנפתח לתנועה נסגר ציר אריאל שרון לנסיעת כלי רכב לאחר שחלקו שקע מסיבה שעדיין אינה ברורה. בימים הקרובים אמורה העירייה להעביר לאישור של גורמי ביטחון ומשרד התחבורה אישור לייצרת מעקף שיקל על העומסים הכבדים עד שהכביש ייפתח מחדש לתנועה.

יו"ר הועדה הממונה בעיר, בועז יוסף, התייחס: "אנחנו לא יודעים כמה זמן הכביש עומד להיות סגור, אנחנו עדיין לומדים ממה נגרמה שקיעת הכביש. בסוף שבוע שעבר גילינו שיש בעיות בחנו עם מהנדסים וגילינו שהכביש מסוכן וחסמנו את העלייה מהכיכר לטבריה. מדובר בכביש באחריות נתיבי ישראל אבל אנחנו לא יכולים לנטוש אותו ולכן כבר הפעלנו יועצים ומהנדסים".

עוד התייחס יוסף לבעיית הפקקים שפוקדת את העיר מאז האירוע של שקיעת הכביש: "אנחנו צריכים להעביר תוכנית תנועה חדשה על כלל הגורמים ולפתוח מעקף בצורה חוקית שלא תיגרמנה תאונות שכן מדובר בכביש שהופך חד סטרי למשך 200 מטרים. הפתרון של המעקף ייפתר תוך יום יומיים, תוך כדי ימשכו העבודות על הכביש ונבין מה קרה שם".

עוד התייחס יוסף לראשונה לבחירתו של יוסי נבעה לראשות העיר: "תושבי טבריה החליטו שהגיע הזמן להגיד די להסתה די לפילוג ושיש להכיל את כולם. זה לא סתם ניצחון זה ניצחון גדול – רוב הציבור הכריע שאנחנו לא רוצים שנאה ורוצים דרך חדשה או יותר נכון דרך שתמשיך את הדרך שהנהגנו בעיר בשלוש השנים האחרונות".

יש שאומרים שהעיר הולכת להתחרד

"החרדים הפריעו פה בשלוש השנים האחרונות? להפך. אנחנו בין הערים הבודדות שעובדים בה בשבת, נבנו מוסדות חינוך בשבת, פונתה אשפה בשבת אז איך אנשים אומרים שהעיר מתחרדת? זה שטויות".