המדים ממתינים לך | לזכרו של סמל ראשון נעים מאדי ז"ל

ירין דורון | יום הזיכרון | 24.04.23

נעים מאדי נולד ביום 22.6.2000 בכפר הדרוזי ג'וליס בצפון הארץ. הוא בנם הבכור של אחלאם וזוהדי אח לאיה ואדם. נעים היה תלמיד מוצלח, התחביבים האהובים עליו היו ספורט ומוזיקה. הוא למד לפרוט על גיטרה ולנגן בקלידים, למד קראטה והגיע לחגורה חומה, ובעיקר אהב לשחק כדורגל. הוא שיחק בקבוצת הנוער ובקבוצה הבוגרת של בית ג'אן. חבריו סיפרו שהוא היה מוביל ומנהיג וכבר כתלמיד תיכון נבחר לתפקיד קפטן מועדון הספורט של ג'וליס. לפני הכול אהב את האדם באשר הוא, תיארו הוריו. נעים הפיץ אהבת חינם בכל מקום, אהב להעניק ולסייע, עזר ותמך בכולם ללא הבדל, כפי שמעידים כל מכריו. היו לו חברים מכל העמים והעדות, וכל אוהביו קראו לו מגנט – תמיד גיבש וליכד את כל מי שסבב אותו. בכל סביבה בלט כאדם נדיב במובן הרחב של המילה, בכל עת היה אופטימי וחייכן. סמל ראשון נעים מאדי נפל בעת מילוי תפקידו ביום חמישי 18.2.2021, הוא נורה בהיותו בחדרו בבסיס מג"ב בעכו. בן עשרים שנים ושמונה חודשים בנופלו. הובא למנוחות בבית העלמין בכפר ג'וליס. הותיר אחריו הורים, אח ואחות.

זוהדי: "לנעים לא היה יעד או מטרה שהוא רצה ולא הגשים אותה, שום דבר לא היה קשה לו. בתקופה מאוד קצרה הוא נפצע פעמיים, שבר רגל ושתי אצבעות ביד ימין ובכל זאת הוא התעקש לעבור לשרת בסיירת משמר הגבול ושם הוא שובץ ביחידת חוף בעכו. כמעט שנה וחצי הוא שירת שם עד שנרצח על ידי מחבל על מדים בתאריך ה-18.02.2021 שמבחינתי ביום הזה הקרקע נשמטה מתחת לרגלי משפחתי וחרב עלינו עולמנו. אני ידעתי על האירוע דרך קרוב משפחה שלי כי אף אחד לא עדכן אותי. כמה דקות לפני שהבשורה יצאה המחבל על מדים התחיל להפיץ באינסטגרם תמונה של נעים עם הכיתוב "איך עשית לי את זה חבר – אני לא אשכח אותך לעולם". מאותו רגע כל העולם התחיל להתקשר אליי, כולם ידעו שנעים איננו בחיים ורק אותנו אף אחד לא עדכן. למחבל על המדים היה גיבוי מהגורמים הכי בכירים בדגש על המפכ"ל".

לאחר מותו של נעים כתב זוהדי, מכתב לבנו: "בני החייל נעים עברו עלינו שנתיים של סיוטים 24 חודשים של עינויים בתוך חדרך של האחים ממתינים עדיין המדים בתוך חדרך החדש ממתינים מדים מגוהצים נקיים אבל נטושים, אפילו מדיך מרגישים נטושים".

להאזנה לתוכנית המלאה