בטעם רע: המועמד לראשות המועצה גולן בתיעוד מעורר מחלוקת מתוך רצועת עזה

חדר החדשות | 14.02.24

סערה פרצה הערב ברשתות החברתיות בעקבות סרטון שהופץ ובו מתועד המועמד לראשות המועצה האזורית גולן, אורי קלנר, ברצועת עזה כשלצידו שחקן שמגלם עזתי שבוי ועל שולחן הבית מונחים בקבוקי אלכוהול.

"אתם יודעים כבר אחרי חודש בחאן יונס המורל כבר לא מספיק גבוה, אנחנו עובדים על להעלות את המורל לחיילים. כשהמורל ממש נמוך אנחנו מזכירים להם שאנחנו כאן בשביל החטופים שאנחנו נלחמים ומתאמצים כדי שהם יחזרו הביתה. הם הילדים של כולנו והחברים של כולנו. אבל כשהמורל ממש נמוך אנחנו מזכירים להם את העכברים שנמצאים במחילות למטה שמידי פעם אנחנו תופסים כמה מהם (קלנר מצביע על השחקן שמגלם עזתי והוא בתגובה משמיע קולות בכי) ואז מתעודדים ונלחמים כמו אריות"

(כפוף לסעיף 27 א')

קלנר הגיב בפוסט בפייסבוק לסערה: "בשעות האחרונות מסתובב סרטון שבו רואים אותי מדבר כשברקע עצור עזתי. המצולמים כולם אנשי החפ"ק שלי (ה"עצור" הוא הנהג המבצעי והתותח הבלתי מעורער Nitzan Treger ), התפאורה מאולתרת. מדובר בסרטון הומוריסטי שהוכן בלב חאן יונס כחלק מ"יריבות סמויה" בין יחידה 551 לחטיבה שלי- 55. מדובר בפריקת מתח והומור פנימי. אפשר לבקר את ההומור ואיכותו- הוא חלק מפריקת מתח של תקופת לחימה ארוכה ואחוות לוחמים. מי שפירסם את הסרטון עשה שימוש ציני, תוך שהוא רומז על פגיעה בערכי האישיים ובערכי הצבא והכל כדי לפגוע בריצה שלי לראשות המועצה. "על הדרך" פגע גם בלוחמים שלצידי. פשוט עצוב שלרמת ההתנהלות הזו הגענו. אנחנו ממשיכים ונעסוק רק בדברים החשובים באמת- 27.2 מביאים שינוי ותקווה לגולן"

בדובר צה"ל בחרו שלא להגיב

האזינו לראיון עם קלנר בתוכנית "מדברים ברדיו"