הקטל בחברה הערבית: 5 נרצחו באירוע ירי ביפיע

רותם אטיאס | 08.06.23

האלימות בחברה הערבית לא עוצרת: בשני אירועי ירי שהתרחשו בסמיכות נרצחו 5 בני אדם ונפצעו עוד חמישה בהם פעוטה בת 3. מפרטי האירוע ביפיע עולה כי רכב הגיע בסמיכות לעסק לשטיפת כלי רכב אז פתח החשוד בירי מסיבי לעבר הקבוצה שעמדה בסמיכות למקום זמן קצר לאחר הירי רכב ממנו בוצע הירי הועלה באש.

פרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי בשטח ופינו לבי"ח האנגלי בנצרת פצועים כבני 30 במצב אנוש מחוסרי הכרה עם פציעות חודרות. 2 פצועים נוספים מחוסרי הכרה פונו עצמאית. חובש בכיר עאטף סאלם ופראמדיק מאור אטגדי מיחידת האופנועים של מד"א סיפרו: "הגענו למקום בכוחות גדולים וראינו שמדובר בזירה קשה מאוד. 5 פצועים שכבו מחוסרי הכרה וסבלו מפציעות קשות בגופם. הכנסנו את הפצועים לאמבולנסים ולניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם אנוש".

פראמדיק מד"א מאור אטדגי

חובש הצלה יוסי טסלר מדווח: "הגעתי לזירה קשה מאוד בה מצאתי מספר גברים בשנות ה30 לחייהם מחוסרי הכרה עם חבלות קשות בגופם לאחר אירוע אלימות. יחד עם חובשים ופראמדיקים של הצלה ומד"א, הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני הכולל עצירת דימומים וחבישות, והם פונו במצב אנוש להמשך טיפול בחדרי הטראומה בבתי החולים האיטלקי והאנגלי בעיר".

ליחידת הטראומה של ביה״ח האנגלי בנצרת הגיעו שישה פצועים וכעבור זמן קצר הצוותים הרפואיים קבעו את מותם של חמישה.

מהמשטרה נמסר כי כוחות שיטור נמצאים במקום, מבצעים סריקות לאיתור החשודים בירי ופתחו בחקירת נסיבות המקרה. הרקע לאירוע פלילי.

זירת הרצח ביפיע

ובמקביל, בכפר כנא הנפצעו קשה מירי גבר בן 30 ופעוטה בת ה-3. מהמרכז הרפואי צפון נמסר כי השניים מאושפזים בחדר ההלם של בית החולים שם נאלצו הרופאים להנשים את הפעוטה כשמצבו של הגבר קריטי ולא יציב כשהוא סובל ממספר רב של פצעי ירי.

בעקבות האירוע ביפיע מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי בדרכו לזירת הרצח בכפר יפיע. בדרכו לזירה קיבל המפכ״ל סקירה על האירוע ביפיע מממ״ז צפון ניצב שוקי תחאוכה. גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביע בדרכו לזירת הרצח.

מעמותת יוזמות אברהם נמסר כי מאז תחילת 2023 נרצחו 97 ערבים בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 90 אזרחים, 7 שאינם אזרחים. 86 מהנרצחים נורו למוות, 42 מהם היו פחות מגיל 30 . מיוזמות אברהם נמסר: "אנחנו מזועזעים מהטבח של חמישה אנשים לאור יום ומאחלים החלמה שלמה ומהירה לפעוטה שנפצעה היום מירי. אנחנו קוראים לראש הממשלה – אין זמן! כנס את ועדת השרים לדיון חירום כבר היום, ותתחילו לעבוד. כל יום שבן גביר הוא השר לביטחון לאומי, הוא יום שבו מעגל הדמים מתרחב". נציין כי בתקופה המקבילה אשתקד היו 35 קורבנות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירוע ואמר: "אני מזועזע מהרצח הנורא ליד נצרת. אנחנו נחושים להפסיק את שרשרת הרציחות הללו. נעשה זאת לא רק בתגבור המשטרה, אלא גם בסיוע של השב"כ. אני נחוש להכניס את השב"כ כגורם מסייע למשטרת ישראל נגד הפושעים הללו, נגד ארגוני הפשע, נגד הרציחות הללו. קיימתי שורה של ישיבות כבר השבוע בנושא הזה עם גורמי הביטחון, המשפט והמשטרה, ואני מתכוון להמשיך בשבוע הבא ולהגיע לתוצאה מהירה".

ובמערכת הפוליטית מגיבים לאירועים בצפון. יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ צייץ בטוויטר: "אני מבקש להשתתף בצער משפחות הנרצחים ולאחל החלמה לפצועים מאירועי הירי הקשים היום בצפון. המציאות של הפשיעה במדינת ישראל מזעזעת, ובחברה הערבית בפרט. לפני מספר חודשים – הצגנו את "תוכנית איזנקוט" למלחמה בפשיעה – שכוללת צעדים פרקטיים. הגיע הזמן שראש הממשלה יאמץ צעדים פרקטיים, "ייכנס לאירוע" וישים את הנושא בראש סדר העדיפויות. הצעד הראשון צריך להיות פיטורי בן גביר שמתעסק במופעי רהב בבתי הכלא ובהדחת קצינים, במקום בצעדים בשטח. הוא לא יכול לטפל באירוע מורכב כזה, וספק אם הוא מעוניין לטפל בו. המחנה הממלכתי תגבה כל צעד נכון ואחראי – נדרשת תוכנית חירום".

ח״כ עופר כסיף (חד"ש- תע"ל): "‏די! דם ערבים אינו הפקר! ‏זוועת עולם: 5 נרצחים ביפיע. הגזען ששינן כל נעוריו שערבי טוב הוא ערבי מת לא השתנה בכלום. ‏הוא חייב לעוף מתפקידו מייד! במקביל, חייבת הממשלה לצאת עכשיו למלחמת חורמה בכנופיות הפשע!".

ח"כ ואליד אלהואשלה: "הרחובות בחברה הערבית הפכו לשדה קרב, ועכשיו התרחש טבח של ממש، מרחץ דמים אזרחי. מתי הרשויות והממשל יתחילו להפנים את גודל האסון המתרחש? או שאין בכלל כוונה לפעול? אירוע כזה במדינת תל אביב היה מביא לסוף עידן השר הממונה, קורא להשבית את המדינה עד שינקטו צעדים מעשיים למיגור הפשיעה".