"ונונו הציע לבן שלי ממתקים, לקח אותו לחדר ושם הוריד לו את המכנסיים ונגע בו"

חיים הכט | מדברים ברדיו | 12.02.24

הולכות ומצטברות התלונות על תושב קריית שמונה, ציון ונונו בן 64 בחשד לביצוע מעשים מגונים בקטינים. עד כה ידוע על ארבע תלונות שהגיעו לידי המשטרה שמחפשת קורבנות נוספים. נציין כי במהלך הדיונים שהתקיימו בבית המשפט ניסתה הסנגוריה למנוע את פרסום שמו ותמונתו של ונונו אך טענת המשטרה שלפרסום ישנה חשיבות לאיתור קורבנות נוספים – טענה שהתקבלה בבית המשפט שהתיר את הפרסום. עוד במהלך הדיונים הוארך מעצרו של ונונו עד סוף השבוע.

תחילת האירוע בפינוי של החשוד מביתו בקרית שמונה בשל המצב הביטחוני, שמאז שוהה בבית מלון בתל אביב. נציין שלאותו מלון פונו גם תושבי הדרום משם גם חלק מהקטינים שנפגעו.

בתוכנית "מדברים ברדיו", שוחח חיים הכט עם אימא לילד בן 7 שנפל קורבן: "המצב שלו לא פשוט, בעיקר בהתמודדות עם הכלת האירוע. היה לו קשה לשתף פעולה ולספר מה קרה באותו חדר. אבל הוא אמיץ והוא חשף כל מה הוא עבר, ובזכותו ובזכות ילדים נוספים שבזכותם ונונו לא פגע בעוד ילדים במלון".

"הבן שלי עבר חקירה וסיפר בדיוק מה קרה בחדר ומסתמן שיש לונונו קו זהה הוא פועל לפיו כלפי אותם ילדים באותם גילאים. הוא היה מציע להם סוכריות ואירוע תמים זה הפך לאירוע הקשה הזה".

במסגרת שהותכם במלון נתקלתם בונונו לפני?

"התפננו מאזור הדרום עם תחילת המלחמה הגענו למלון במרכז הארץ וכן, אני זוכרת את ציון מהיום שהגענו, הפנים שלו חקוקות. הוא היה יושב לבד והיינו מתוך רחמים שואלים לשלומו, מכבסים לו את הבגדים, הייתי מתעניינת במצבו כי הוא היה נראה בודד והרחמים שלנו הופנו כלפיו. הבן שלי ראה שיש שיח ובגלל זה הוא לא חשש ממנו. זאת הבעיה במלונות כי הגבולות מטשטשים, האנשים כבר הופכים ללא זרים כי 4 חודשים אתה רואה את אותם אנשים, זה הפך למשפחה וקהילה גדולה".

ומה אתם יודעים על האירוע עצמו?

"הוא סיפר שונונו הזמין אותו לחדר סגר את הדלת והציע לו לשחק משחק שהוא צריך להתכופף, בזמן הזה הוא הוריד לו את המכנסיים והתחתונים והילד אמר "הוא נגע לי בגוף הפרטי". בהתחלה הילד לא הבין מה קורה ולא סיפר מיד על האירוע. אני נחשפתי לזה בשיחה שעשיתי עם ילדים במלון, אמרתי להם שלא לדבר עם זרים ולא ללכת למי שנותן להם סוכריות ואז מיד שאני מסיימת המשפט הבן שלי מתחיל לספר מה קרה ומה הוא עבר".

"עברנו סוף שבוע קשה מאוד של האשמה עצמית, כעס עצמי של איך יכולתי לרחם על בן אדם כזה. עכשיו חשוב לנו להבין כמה היו באותו חדר ואת זה נדע רק בזכות השוטרים והמצלמות".

הבן שלך מבין שהוא גיבור ובזכות החשיפה שלו ניצלו ילדים נוספים

"ניסינו להנגיש לו את האירוע בצורה הכי פשוטה, פשוט ביקשנו ממנו לספר מה שקרה ואחרי שהוא סיפר עודדנו אותו על האומץ שהוא עמד באירוע כזה. זה לא מובן מאיליו בכלל והוא עשה את זה בצורה מדהימה. אמרתי לו שהוא גיבור וכמה אני גאה בו וכמה הוא אמיץ שהוא סיפר. אני קווה שזה מאחורינו וימצו את הדין עם ונונו".