"זה שתופעת היריקות על אנשי דת מתרחשת תחת הממשלה הזאת זה לא מפתיע"

יאיר קראוס | מדברים ברדיו | 04.10.23

תופעת היריקות על נוצרים ממשיכה לעורר סערה בישראל ובעולם כשיום (ד') נעצרו חמישה חשודים בביצוע המעשים.

בתוכנית "מדברים ברדיו" התייחס הרב יהודה גלעד, ראש המכינה בקיבוץ לביא לאירועים ותקף את מי שמבצעים את האקט המבזה: "צריך להגיד את השורה התחתונה והיא שכל רב עולם יגיד שזה דבר מגונה שאסור על ההלכה. זה ביזוי של התורה ומשניא את התורה. זה מסוכן ועלול לעורר אנטישמיות".

על הטענה שמדובר במנהג אמר: "היהודים לא תמיד חיו בצורה טובה במדינות נוצריות ולא פעם הם הוכרחו לנשק את הצלב ולהמיר את דתם. באותם תקופות התפתח נוהג לבטא את הסלידה, ובעצם זה היה כוחו של החלש והנרדף, שמבצע את האקט הזה כשהוא עובר ליד כנסייה. אבל מפה ועד להפוך את זה את זה למנהג זה נגד המוסר והדת".

"זה שאירועים כאלה מתרחשים היום זה לא מקרי תחת הממשלה הזאת, יש בממשלה הזאת מרכיבים שמקדשים את העליונות היהודית וזה דבר מגונה. הם שוכחים שכל בני האדם נבראו בצלם אלוהים ואנחנו חייבים בכבודו של אדם במיוחד שהוא עוסק בעניינו בפולחן שלו. אנחנו אמורים להיות אור לגויים ולא להוציא את דיבתה של ישראל רעה בעולם כמו שאנשים האלה עושים. אני חושש שזאת תופעה שהולכת ומתרחבת וכשיש שר לביטחון לאומי שהאידיאולוגיה שלו דיי ידועה זה מחלחל לקצבות, אנחנו בבעיה קשה חינוכית. צריך למצוא את הדרך איך בדרכים חוקיות אוכפים את זה".