ממלאת מקום ראש עיריית כרמיאל לשעבר הורשעה בעבירות של פרסום לשון הרע

רותם אטיאס | חדר חדשות | 09.04.23

חבר מועצת עיריית כרמיאל אבי קוריאט ורינה גרינברג הורשעו בעבירה של פרסום לשון הרע בגין פרסומים שהפיצו במהלך קמפיין הבחירות לפני כארבע וחצי שנים נגד רז טישלר שהתמודד ברשימתו של ראש העיר קונינסקי.

טישלר, הגיש נגד השניים קובלנה פלילית לאחר שבחודש אוקטובר 2018 הגיש קוריאט תלונה במשטרה נגד טישלר וקונינסקי בטענה כי הם ביצעו עבירות על טוהר המידות בכך שקונינסקי הבטיח לטישלר תפקיד בכיר בעירייה בתמורה לתמיכתו בבחירות, דבר המהווה לטענת קוריאט שוחד בחירות. האישום השני מייחס לגרינברג שתי עבירות של פרסום לשון הרע ולקוריאט עבירה של פרסום לשון הרע בעמודי הפייסבוק כשבאחד הפוסטים צורפה תמונתו של קוריאט מחוץ לתחנת משטרה לאחר הגשת התלונה. בדיון טענו השניים כי אין במעשיהם עבירה של לשון הרע שכן הפרסום הוא עניין ציבורי, תוכנו אמת ונעשה בתום לב ובמטרה לחשוף שחיתות שלטונית. אלא שבהכרעתה פסקה השופטת ג'ני טנוס שקוריאט לא האמין לרגע באמיתות השוחד וחרף זה הגיש תלונה ביודעו שהיא תלונת כזב. עוד כתבה כי "הוכח מעל לכל ספק סביר כי באמצעות התלונה ובמיוחד באמצעות הפרסומים, הנאשמים פעלו בחוסר תום לב ביודעם כי אין אמת בפרסום ומתוך ניסיון להשיג רווח פוליטי. נזכיר שבאותה תקופה התמודדה גרינברג על ראשות העיר מול קונינסקי וקוריאט היה מספר 2 ברשימתה.

שמוליק כהן, עורך דינם של קוריאט וגרינברג מסר בתגובה: "השופטת שגתה בפסק הדין שאינו עולה בקנה אחד עם הוראות החוק והפסיקה ואף אינו משקף את אשר אירע באולם המשפט בעת הדיונים. אנו נמתין לגזר הדין ומיד בסמוך לו נגיש ערעור לבית המשפט המחוזי. אין לנו ספק כי בית המשפט המחוזי יהפוך את ההחלטה ויזכה זיכוי מוחלט את מרשיי".

רז טישלר מסר בתגובה: "אני מברך על פסיקת בית המשפט אך הזכייה במשפט עצמו אינה המטרה. יצאתי למסע הזה כדי להעביר מסר – פגיעה בשמו של אדם היא מחוץ ל"משחק הפוליטי", ולנסות לטהר את תרבות השיח הפוליטי באזורנו ובכלל. כעת תמרור אזהרה פלילי גדול בעל השלכות חמורות יעמוד מול כל מי שיחשוב להתלונן במשטרה ולפרסם לשון הרע רק כדי להשיג רווח פוליטי על חשבון שמו של אחר. כמה קל להכפיש אדם על לא עוול בכפו ערב מערכת בחירות, כמה קל להפיץ שקרים מתוך רצון לפגוע. בית המשפט מניף דגל גדול כנגד התנהגות זו ומוקיע את "גיבורי הרשת" שידם קלה על המקלדת. יצא הצדק לאור!".

עו"ד תומר בן חמו: "מדובר בהכרעה תקדימית של בית המשפט אשר קובע בצורה שאינה משתמעת ל2 פנים -לא לכאורה ולא לפי החשד- אלא באופן ברור שהנאשמים, אבי קוריאט ורינה גרינברג השתמשו בהגשת תלונת שווא למשטרה ופרסומים כוזבים ככלי להשגת רווח פוליטי לטובתם על חשבון פגיעה קשה בשמו הטוב של מר טישלר. בעקבות קביעות אלו בית המשפט מרשיע את הנאשמים בעברות של הוצאת לשון הרע".