ח"כ בני גנץ בסיור בצפון: "מה שמתחיל בפרוטקשן נמשך ברצח"

קול רגע
חדר חדשות | 03.10.23

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ קיים היום (ג') סיור בנושא הביטחון האישי והמשילות בצפון, ביחד עם ח״כ גדי איזנקוט וח״כ אלון שוסטר. בסיום הסיור אמר: "מדינת ישראל בוערת מבפנים. שדותיה בוערים, רחובותיה בוערים, הכבישים בוערים, מגרשי הספורט בוערים – והממשלה מבעירה. המשימה הראשונה, אם כי לא היחידה, שלשמה נוצר החוזה החברתי במדינה היא הביטחון האישי – והוא נשבר. אנחנו מסיימים סיור נוסף, ומפגש עם חקלאים ובעלי עסקים שהציגו לנו את הכאוס. מה שמתחיל בפרוטקשן שמשלמת המדינה ב"דמי שמירה", הופך לפגיעה אנושה בפרנסתם וקיומם של בתי עסק, וממשיך לרציחות בין כנופיות ולפגיעה בחפים מפשע".

"כדי לטפל בתופעה הזו נדרשת תוכנית עומק ולצידה תוכנית חירום כפי שהצגנו במחנה הממלכתי – ראשית הצירים היא תגבור מיידי של כוחות מיומנים ובניית יחידה ייעודית בלהב 443 שתטפל בארגוני הפשיעה, בניית המשמר הלאומי על בסיס מג"ב והמשטרה, וכחלק ממשטרת ישראל, ולצד זאת צעדים כלכליים שיתנו ביטחון כלכלי מול הפרוטקשן וירוקנו אותו מתוכן. המדינה צריכה להיות חברת הביטוח של הפטריוטים ששומרים על השטחים הפתוחים, ששומרים על החקלאות הישראלית ובונים את החברה והכלכלה".

"את כל הנושאים האלו אנחנו במחנה הממלכתי העלינו ונציג גם כהצעות חוק במושב הכנסת הבא כדי להחזיר את הנגב והגליל לישראל, כדי שנהיה מדינה ולא כמו שהממשלה הפכה אותנו – לשטח הפקר. אבל יש דברים שאינם קשורים רק לחקיקה ורגולציה, אלא ליכולת, לניהול ולרצון לטפל בתופעה. את דעתי שצריך להחליף את השר בן גביר ולהציב אדם רציני ובעל כישורים מתאימים בתפקיד, כבר השמעתי, ואני חוזר על כך גם היום. ולצד זאת, בקרוב יסיים מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי את תפקידו. מינוי מפכ"ל מתבצע בממשלה, ואני קורא מכאן לראש הממשלה לזכור את אחריותו העליונה, להשתמש בסמכותו, ולראיין בעצמו את המועמדים למפכ"לות ולהיות מעורב בתהליך הזה. אסור להשאיר את ההחלטה הקריטית הזו למדינת ישראל ואזרחיה בידי בן גביר".

עוד המשיך גנץ ותקף: "מי שמקליט את המפכ"ל ומדליף מדיונים רגישים, מי שכושל יום יום בניהול הביטחון האישי, מי שהוא דמות אנטי ממלכתית, לא יכול למנות מפכ"ל בעת הזו. הצבת הבחירה בידיו היא בבחינת הפקרת הביטחון האישי של כל אזרחית ואזרח בישראל. על ראש הממשלה, בהתייעצות עם אנשי מקצוע, למנות את המפכ"ל הבא, ולא להפקיר את התפקיד האסטרטגי הזה. אני קורא לשרי הממשלה כולם, לגלות אחריות ועירנות, ולא להרים את ידם בעד מינוי מפכ"ל שישרת את השררה ולא את המדינה".

"אנחנו נמצאים מספיק קרוב לגבול עם חיזבאללה שנותן לנו תזכורת לצורך להישאר חזקים ומאוחדים. את מלחמות היהודים והישראלים כולם ביננו, צריך לעצור עכשיו. אפשר וחובה להתווכח, ובוודאי שלהפגין ולהביע את דעתנו בצורה דמוקרטית. אסור שנעשה זאת מתוך שנאה, אסור שנשכח מי האויבים האמיתיים, ולמען מה אנו נאבקים. אם נשנא האחד את השני, לא יהיה טעם לא במלחמות על הארץ שלנו, ולא במאבקים על אופייה".