ח"כ שאשא ביטון: "בגלל שוקי אוחנה לא תיפתח אוניברסיטה בגליל"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 23.05.23

בעקבות החלטת הממשלה לא לתקצב את הקמת האוניברסיטה בגליל ובכך למעשה לדחות את הקמתה, תקפה שרת החינוך לשעבר ח"כ יפעת שאשא ביטון, מהמחנה הממלכתי את ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה והטילה עליו אחריות לדחייה.

בראיון לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו" הטיחה ח"כ שאשא ביטון: "בגלל שוקי אוחנה שהוא איש ליכוד והלחץ שהוא הפעיל על השרים וראש הממשלה גרם לזה שבסופו של דבר שהתהליך הזה ייעצר".

אוחנה מסר בתגובה: "מיותר להפוך את האוניברסיטה לכלי פוליטי. קיימת החלטה של ראש הממשלה נתניהו בנושא לפני שנתיים להקים את האוניברסיטה במורדות העיר צפת, על שטח אקס טריטוריאלי שיהיה משותף לכלל הרשויות. המיקום בשער הכניסה לגליל מושלם, כמו גם הקרבה לרכבת צח״ר העתידית. הקצנו למיזם מאות דונמים. אם רק יפסיקו לשים מקלות בגלגלים ולמנוע את התפתחות הגליל, אפעל יחד עם כלל ראשי הרשויות בגליל להוציא את המיזם הענק לביצוע".

להאזנה

גם בקרית שמונה הגיבו להחלטה שם ראש העיר אביחי שטרן תקף את הממשלה, על רקע הדחייה של הקמת האוניברסיטה. לאחר שהממשלה דחתה את הקמת האוניברסיטה בגליל עד להודעה חדשה, ולא כללה בתקציב המדינה את המשאבים הדרושים להקמתה, בניגוד להחלטת המועצה להשכלה גבוהה, ראש עיריית קרית שמונה- אביחי שטרן, תוקף את הממשלה בפוסט שפרסם בפייסבוק, בו טען כי לממשלה חשוב לקדם יותר דגים מחכות. שטרן כתב כי ״אוניברסיטה היא החכה ולא דג הקצבאות. אוניברסיטה היא מקור כוח ומשיכה עוצמתי לתעסוקה איכותית, ואנחנו נילחם על הזכות לפרוח בכוחות עצמנו.״ שטרן התייחס גם למפלגת הליכוד, אשר זוכה לפופולאריות ואחוזי הצבעה גבוהים בקרב התושבים, ואמר כי ״תושבי קרית שמונה, שרובם מצביעים לתנועה, כואבים את ההחלטה של הממשלה.״ עוד הוסיף כי ״ימשיך לפעול בכל הכלים שעומדים לרשותו כדי להפוך את מכללת תל חי לאוניברסיטה".