חשיפה: למוהל הנאשם בעבירות מין אין הסמכה משנת 2005

חיים הכט | מדברים ברדיו |

פרשת המוהל הנאשם בעבירות מין כלפי בנותיו: הרבנות הראשית מאשר כי למוהל נלקחה ההסמכה כבר בשנת 2005, כך חשפנו הבוקר (ד') בחדשות "קול רגע". כזכור כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של אונס כלפי ביתו במשך שנים מאז שהייתה בת שלוש באופן שיטתי וקבוע. כמו כן ביצע במשך שלוש שנים בעבירות מין בבת נוספת. בשני המקרים המעשים הופסקו לאחר שהבנות הגיעו לגיל שבו החלו לקבל מחזור חודשי. את התלונה הגישה אחת הבנות שבמהלך השנים עזבה את בית המשפחה.

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, התייחס לפרשה: "אני נשרף מבפנים, אדם כזה צריך לקרוע אותו לגזרים ההגדרה ההילכתית לאדם כזה זה כמו רוצח. אדם שרצח את הבת שלו כל כך הרבה פעמים זה מטורף ומי אמר שזאת רק היא? צריך לומר מפה לאוזן שאסור לעשות אצלו ברית מילה, כל האנשים בצפון יודעים במי מדובר. יש לנו סיפור דומה בצפת על מוהל שעשה אותו דבר ופגע בבנות שלו ואנשים בטראומה כי היא מהל את הבנים שלהם. חייבים להגיד לכל בן אדם שאסור להתקרב עליו אדם כזה צריך להיות מוקצה הוא מצורע".

מהרבנות הראשית נמסר בתגובה: "המוהל אינו מוסמך על ידי הוועדה הבין משרדית להסמכה ופיקוח על המוהלים של הרבנות הראשית ומשרד הבריאות ושמו אינו מופיע ברשימת המוהלים המוסמכים המומלצים על ידי הוועדה, הסמכתו של המוהל נשללה, מסיבות אחרות, בשנת 2005. הוועדה קוראת וממליצה להורים להיעזר אך ורק בשירותי מוהלים המוסמכים על ידי הוועדה הבין משרדית להסמכה ופיקוח על המוהלים של משרד הבריאות והרבנות הראשית לישראל".