טבח באבו סנאן: מועמד לראשות המועצה ביישוב נרצח, שלושה נוספים נורו גם הם למוות

רותם אטיאס | 22.08.23

עליית מדרגה משמעותית באלימות בחברה הערבית כשאתמול בשעות הערב נורו למוות ארבעה בני אדם ביניהם מועמד לראשות המועצה ראזי סעב בן ה-53 ושני אחיו בני דודו זהר אל דין סעב בן ה-45 ואמיר סעב בן ה-28. הנרצח הרביעי הוא סלמאן חלבי בן 66 מכפר ירכא.

פרמדיקים של מד"א רועי וישניה שבתאי ואילן לוין סיפרו: "מדובר באירוע קשה. במקום הייתה המולה רבה, 4 הפצועים בגילאי 30 עד 50 שכבו בשטח חקלאי כשהם מחוסרי הכרה וסובלים מפציעות ירי בגופם. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם"

באדיבות: מד"א

כוחות שיטור שהגיעו למקום אספו ממצאים ופתחו בחקירה כשבזירת הרצח התפתחו עימותים כשחבורת פורעים יידתה אבנים על כוחות השיטור שהחליטו לחסום את הגישה לאזור. נזכיר שהאירוע מתרחש יממה לאחר הרצח של מנכ"ל עיריית טירה ולמרות זהותו של הנרצח ותפקידו המוניציפאלי במשטרה לא ממהירים לקבוע כי הרצח בוצע על רקע הבחירות המתקרבות כשאחד הכיוונים שנבדק סכסוך עם משפחת פשע כשעל פי דיווחים אחד מהנרצחים היה מוכר למשטרה. סעב בן העדה הדרוזית שירת שנים ארוכות כקצין במג"ב והיה רב סרן בצה"ל.

השיח מואפק טאריף, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, הודיע על כינוס חירום בכפר יאסיף ואמר: "זה פשע נתעב ומעשה טרור שחצה את כל הקווים האדומים והשחורים, זו שעת חירום לאומית, כפי שמתכנס הקבינט בעקבות מעשי טרור ומורה על צעדי תגובה, כך יש לעשות לאחר הרציחות האחרונות. זמן קצר אחר כך הודיעה לשכת ראש הממשלה שהיום בשעה 16:00 יתקיים דיון מיוחד את ועדת המשנה למלחמה בפשיעה בחברה הערבית. בעקבות הרצח עלה מספר הנרצחים בחברה הערבית ל-156, 138 מהם נורו למוות, בתקופה המקבילה אשתקד היו 68 קורבנות.

סעב

יושב ראש המחנה הממלכתי, חבר הכנסת בני גנץ, מתח ביקורת קשה על חוסר טיפולם של ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בתופעת האלימות בחברה הערבית: "ארבעה נרצחים, ארבע משפחות אבלות – וראש הממשלה משאיר את הטיפול באתגר הלאומי שמולנו בידי בן גביר. ‏החברה הערבית בקריסת מערכות. נדרשת מדיניות נחושה ואחראית של הממשלה כולה שתגובה בפעולות בשטח.‏ אי אפשר להשאיר אתגר לאומי בסדר גודל כזה בידיו של בן גביר. נתניהו – האחריות עלייך".

השר לשעבר, ח״כ חמד עמאר (ישראל ביתנו), בתגובה לטבח באבו סנאן: "רצח רודף רצח, הפשע משתולל והדם זורם ברחובות. אני שולח את תנחומיי למשפחות הנרצחים בטבח המחריד שאירע באבו סנאן. נתניהו ריסק את הביטחון האישי במדינת ישראל, וזרע פחד שמורגש אצל כל משפחה וילד במגזר הערבי, שמפחדים לצאת לרחובות מחשש שיפגעו, זאת מציאות בלתי נתפסת. נתניהו, ההיסטוריה תזכור אותך כראש ממשלת הדמים, וכמי שנתן את המפתחות לבן אדם חסר כל ניסיון, חסר עבר וידע ביטחוני שלא שירת דקה בצבא".