טבח בבסמת טבעון: 5 בני אדם נרצחו, אדם נוסף נפצע בינוני

רותם אטיאס | חדר חדשות | 27.09.23

מפרטים ראשונים עולה כי החשודים פתחו במסע ירי כבד לכל עבר וכתוצאה ממנו נרצחו 5 בני אדם: ארבעה גברים ואישה. במשטרה נבדק קשר בין האירוע בבסמת טבעון לרצח הבוקר בצ'ק פוסט שם נרצח תושב חיפה.

מהמקום פונה פצוע נוסף בן 49 למרכז הרפואי רמב"ם בחיפה.

חובשי הצלה מוטי רוטמן ואבי בויאר שהגיעו ראשונים למקום דיווחו: "הגענו לזירה קשה מאוד בה מצאנו 3 גברים ו2 נשים כבני 30-40 לחייהם מחוסרי הכרה עם חבלות חודרות בגופם לאחר שנפגעו באירוע אלימות, למרבה הצער בשל אופי הפציעות הקשות, נאלצו הפראמדיקים לקבוע את מותם בתום בדיקות רפואיות.
כמו כן הענקנו יחד עם חובשים ופראמדיקים של מד"א, טיפול רפואי ראשוני הכולל עצירת דימומים וחבישות, לגבר בן 49 עם חבלות חודרות, והוא פונה במצב בינוני להמשך טיפול בחדר הטראומה בבית החולים רמב"ם בחיפה".

כמה שעות לאחר האירוע סיפר הפצוע: "חשבו שאני מת בגלל הדם ולכן לא רצחו אותי. לא יודע מי האוייב שלי, נכנסו שני רעולי פנים ממרחק של פחות משישה מטרים ירו ללא הבחנה, אחד הילדים נכנס הביתה לכן לא נפגע, ישבנו כולנו בחצר, ביקשתי מהם לא לירות וזה לא עזר, אני נהג משאית נקי והמצפון שלי מאוד נקי לא עשיתי רע לאף אחד אני לא מסוכסך, ולא ברור למה ירו באישה וילדים. השב"כ חייב להיכנס, גרים לידינו יהודים האם במידה ויהודים היו נפגעים גם לא היו מאתרים את הרוצחים. התקשרו אלי מאבו כביר בשיחת וידאו והראו לי את אשתי ובני את היקרים הפנים היו שליוות הם עלו עכשיו לאללה".

מעמותת יוזמות אברהם נמסר שמתחילת השנה נרצחו ביישובי החברה הערבית 188 ערבים בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 179 אזרחים, 9 שאינם אזרחים. "ראש הממשלה חייב לפטר את השר לביטחון לאומי ולהחיל באופן מיידי תכנית רחבה לטיפול בפשיעה בחברה הערבית. זה מצב חירום". 171 מהקורבנות נורו למוות, 83 מהקורבנות היו בני פחות מ-30, 13 נשים. נציין כי בתקופה המקבילה אשתקד היו 80 קורבנות.

ח"כ יאסר חוג'יראת, רע"ם: "עצם זה שאנשים משתייכים למשפחה הם בסכנה, הגענו לתחתית הרמה המוסרית ונפרצו כל המחסומים. יש התפרקות של הקהילה שפעם הייתה מטפלת בכל אירוע קטן שלא יגדל ומשפחות הפשע השתלטו היום והם החליפו את הנכבדים ופותרים את הסכסוכים. אני מטיל את כל האחריות על האירועים על ראש הממשלה נתניהו והשר בן גביר שעושה הצגה אבל בתוך תוכו הוא אומר "עוד ערבי ירד". אני מקווה שביום כיפור שהוא התפלל הוא ביקש סליחות ממשפחות שאיבדו את הילדים והיתומים שאיבדו את ההורים שלהם. אני תומך בכל אמצעי שיכול לעצור את הפשיעה והאלימות בחברה הערבית".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "יום כואב ועקוב מדם, שהתחיל ברצח בחיפה והמשיך בטבח המזעזע בבסמת טבעון. ‏כפי שאני חוזר ואומר כבר חודשים ארוכים – אי אפשר לטאטא את המציאות הקשה והטרגית בחברה הערבית. נדרשת תוכנית בלימה, ותוכנית בנייה ארוכת טווח. נתניהו חייב לקחת אחריות, הממשלה כולה חייבת להירתם למלחמה בפשיעה ובאלימות שגובה חיי אדם יום-יום".