טויטו: "קיבלתי פניות מתומכי קקון שלא אפרוש מהמרוץ"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 11.09.23

המועמד לראשות עיריית צפת, ציון טויטו אישר כי שקל לפרוש מהמרוץ לראשות העיר אך חזר בו.

הבוקר פרסם כתבנו יובל יוספי הסיבה כי שהובילה את טויטו לשקול את עתידו הפוליטי היא כניסתו של יוסי קקון למרוץ, בתמיכת מפלגת ש"ס וגורמים חרדים נוספים, שהובילה לשינוי דרמטי של המפה הפוליטית בעיר. אותו גורם הוסיף כי למרות הקריאות של המועמדים שלום אלבז ויוחאי עזרא לאיחוד, המהלך לא אפשרי בעקבות קרבות אגו פנימיים, והרצון של כל אחד להוביל את הרשימה.

טויטו.

ציון טויטו: "לפני זמן קצר הוצנח מועמד חרדי למערכת הבחירות, מישהו שאנחנו לא מכירים שאין לו קשר לעיר ולמקום ולא פעל בעיר. באותו רגע קראתי שנעשה איחוד עם כולם. כולם יודעים איך העיר התנהלה ב-5 השנים האחרונות וכולם מכירים את הרקורד של המועמדים בבחירות. אני הרבה יותר טוב מכל המועמדים האחרים ובאמת באיזשהו שלב חשבתי לפרוש כי לא רציתי לתת יד לטעות ההיסטורית שיוסי קקון יבחר. בין שוקי אוחנה לקקון אני מעדיף את אוחנה כי אם אריה דרעי מנחית מישהו שהוא רוצה שיזכה אז אריה דואג לש"ס ולא לתושבי העיר ואני לא רואה את התושבים האחרים יכולים להתקיים בצורה כזאת. לכן אמרתי שאם זאת הסיטואציה אני אפרוש כדי לא לסייע לבחירה של קקון – אבל בימים האחרונים אני מקבל פניות מהבוחרים שאמורים להיות בצד שלו שמבקשים ממני להמשיך לרוץ. החרדים בצפת הם לא גוש אחד ויש להם דעות מגוונות וחלקם לא רוצים את קקון. מדובר באנשים שמנהיגים אנשים אחרים במוסדות ציבור ולכן אם לא יהיה מישהו שיקח מצביעים מהסקטור הזה אז קקון ייבחר. אני קורא גם לשלום אלבז וגם לשוקי אוחנה – העיר יותר חשובה מכולם בואו נתאחד".

עוד בצפת, הודיע הרב אליעזר לזר הודיע כי יתמודד למועצת העיר צפת בבחירות הקרובות. לזר, שהינו פעיל חברתי מוכר בעיר, משמש מזה כעשור בתור חבר מועצת העיר צפת, בזמן שבפעם הראשונה התמודד מטעם מפלגה חרדית, ואילו בבחירות האחרונות באופן עצמאי. לזר, שמשמש כמשנה לראש העיר שוקי אוחנה, כתב בפוסט בפייסבוק כי ״אינספור תושבים שהיו זקוקים לסיוע במגוון רחב של תחומים, מצאו בי אוזן קשבת לכל פנייה ובכל נושא בחמש השנים האחרונות. בכל פעם ששמי התפרסם כמי שחתום על הישגים ובסיוע לתושבים, התגובה לא אחרה מלבוא, ומיד היו מי שניסו לשים רגליים ולהפריע לי בפעילותי״. לזר: ״אני מבין היטב, שבכדי שהעשייה הזו תוכל להימשך, אני חייב שתתנו לי את הכוח בקלפי״.