יום הולדת עשירי בשבי: "קשה לי בלעדייך אורון שלי"

ירין דורון | ישראל במלחמה | 27.12.23

יום הולדת עשירי בשבי: ב-27.12 ציינו בני משפחת שאול את יום הולדתו של יקיריהם, אורון, שנמצא בשבי חמאס כבר 10 שנים. אורון, שחגג יום הולדת 30 נחטף במהלך מבצע "צוק איתן" ומאז לא הצליחה המדינה להחזירו לחיק משפחתו.

אימו, זהבה שאול, ציינה את יום ההולדת בפוסט פייסבוק בו כתבה: "אורון בני האהוב שלי. מי היה מאמין שאכתוב לך שוב בעוד יום הולדת שאתה נמצא בשבי. כל כך פחדתי שנציין שוב את יום ההולדת שלך בלעדיך והפחד שלי התממש. יום הולדת עשירית שאתה נמצא בשבי החמאס. עשירית. נחטפת בגיל 20, והיום אתה כבר בן 30. מהיום הכי שמח, היום הזה נהפך ליום עצוב. אני לא מעכלת את הזמן הזה שעבר בלעדיך. בלי העיניים היפות שלך, בלי החיוך המהפנט שלך. קשה לי בלעדייך אורון שלי. מי היה מאמין שיצטרפו אליך עוד כל כך הרבה חטופים. מי ייתן והם יחזרו יחד איתך ויחזרו מהר, כולם. מגיע לך כבר לחזור אורוני, ולי מגיע מעט נחת. אני מחכה לך אהוב שלי, מחכה לך כבר 3447 ימים. אני אוהבת אותך ומתגעגעת, אימא".

אופק שאול, אחיו של אורון: "זה לא נתפס שאורון חוגג יומולדת עשירי בשבי, זאת תקופה לא קלה במיוחד ביום כזה שיש סערת רגשות. מיום שמח שהיינו חוגגים לאורון זה נהפך להיום של למאבק והעלאת מודעות. אנחנו חלק ממטה החטופים, מהיום הראשון ומתי שרק אפשר להעלות את המודעות על כלל החטופים ועל אורון אנחנו נעשה את זה. אנחנו למודים מהטעויות שלנו ומהטעויות שלנו לומדות המשפחות. כל עוד הנושא לא בתקשורת זה סכנה לחטופים בשבי. אומנם פעלנו אחרת לאורך השנים היינו שקטים ושמרנו על השקט ועשינו מה שאמרו לנו שככה זה יכול להיפתר וככל שעבר הזמנו הבנו שלא ככה פני הדברים. המשפחות רואות אותנו יש להם פחד להגיע למצב שלנו והם פועלות אחרת".