יוסף: "הופתעתי מהחשש של המתמודדים, ממה הם חוששים?"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 13.06.23

ראש הוועדה הממונה בטבריה בועז יוסף הגיש אתמול תלונה במשטרה נגד המועמד לראשות העיר, רון קובי ונגד תושבים שארגנו הפגנה לא חוקית ברחוב האבות בשיכון ג'. המפגינים טענו שהעירייה הפקיעה מקלט ציבורי לטובת חסידות צאנז, וההפגנה לוותה בסגירת ציר מרכזי יחסית בעיר העילית – וכן הבערת מדורה שלטענת העירייה גרמה לנזק של 50 אלף שקלים לקטע כביש שנסלול רק לפני שלושה חודשים. רון קובי שהנהיג את המפגינים טוען זמן רב שהעירייה מקצה לחרדים מבני ציבור בשיטתיות וקובעת עובדות בשטח, כלומר היא מבקשת לקבל התנגדויות רק אחרי שכבר מסרה את המקום בפועל בעירייה מנגד מכחישים שהמקום נמסר לעמותה כלשהי ומדגישים שהפניה לציבור לקבלת התנגדויות מתחייבת אוטומטית כאשר ישנה בקשה להקצאה, כלומר עמותה חרדית אכן ביקשה את המקלט אבל לא בהכרח עומדת לקבל אותו.

יוסף, התייחס לאירוע בתוכנית "מדברים ברדיו" ותקף את קובי: "יש מקלט ציבורי ויש קבוצה של מתפללים שביקשו להתפלל בו ולהפוך אותו לבית כנסת. בדקנו את האפשרות הזאת עם גורמי מקצוע ולרוב אין לנו בעיה כי ההנחה היא שעדיף שמקום יהיה פעיל ומתוחזק ואז הוא יהיה מוכן לזמן חירום. עבדנו לפי נוהל ההקצאות ופרסמנו הודעה שמי שמתנגד למהלך שיגיש פנייה לעירייה ויש תהליך והסוגיה צריכה גם לעבור אישור מועצה ומשרד הפנים וזה תהליך ארוך. קפץ על הפרסום הזה האיש עם הפייסבוק והתסיס את כל התושבים. בסופו של דבר התושבים האלה חסמו את הכביש, שרפו פח והציתו אש בכביש שסיימנו לפני חודש לרווחת התושבים של השכונה. למה להרוס? לא מתאים לכם תכתבו מכתב לעירייה למה להרוס כביש שהושקעו בו מיליונים. התלונה הוגשה נגד רון קובי שארגן הפגנה והתקהלות לא חוקית ללא אישור המשטרה, השחתת רכוש ציבורי. אנחנו לא מתכוונים לתקן את ההשחתה הזאת עד שמישהו לא ישלם את זה וככה ננהג עם כל מי שמשחית רכוש ציבורי".

אתה חושב שהוא עשה את זה מטעמים פוליטיים?

נראה לך שאכפת לו משיכון ג'? אני גרתי שם אני מכיר אחד ואחד מהתושבים שם. אני נמצא כאן להגן על העירייה ורכוש העיריה ומי שיהרוס רכוש ציבורי אני אגיש נגדו תלונה גם אם זה יהיה יום אחד לפני הבחירות".

יוסף

התגובה שלך לגבי החוק שעבר בטרומית ומאפשר לך להתמודד.

"אני לא נערך לבחירות אני נמצא במשרד יום יום ועובד בשגרה ולא יוצא בקמפיינים ולא מבקש שיבחרו בי. אני לא מדבר על בחירות כי אני כרגע לא יכול להיות מועמד אז אני לא מדבר על דברים היפותטיים. במידה ויקדמו את החוק וזה לא חוק בשבילי זה לטובת חברי ועדות קרואות ויש עוד 100 ימים שאפשר לעבור בהם להתגורר בעיר שבה הם רוצים להתמודד".

ציפית להד הציבורי שהחוק הזה גרם

"אני הופתעתי מהפחד של המתמודדים לבחירות, למה אתם כל כך חוששים? מה החשש של שני אילוז ורון קובי הרי הם אומרים שהם חזקים ויש להם 90 אחוז מקולות התושבים אז ממה הם חוששים? שיגידו "אז מה אם בועז מתמודד נאכל אותו בלי מלח"".

הטענה שלהם שמשנים את חוקי המשחק תוך כדי משחק

"עדיין לא התחיל המשחק. אני חושב שהציבור צריך לבחור מי מתאים לו לא קבוצה קטנה של אנשים שמתמודדים. לא שוחחתי עם אף אחד מהמועמדים על הבחירות, מאחל לכל אחד מהם בהצלחה רבה וכמו שהם אומרים שהם מקבלים 90 אחוז אז שכל אחד מהם יקבל 90 אחוז נראה אולי יש משהו חדש במתמטיקה שכולם מקבלים 90 אחוז".