"ילדים לא מגיעים לבית הספר כי הם מאוימים, אנחנו לא יכולים לקחת אחריות"

חיים הכט | מדברים ברדיו | 30.08.23

160 אזרחים בחברה הערבית נרצחו מאז תחילת שנת 2023 והמספרים עולים מידי יום. רגע לפני פתיחת שנת הלימודים שוחח חיים הכט בתוכנית "מדברים ברדיו" עם חליל מוחמד, מנהל תיכון בכפר בענה בגליל שסיפר שתלמידים לא מגיעים לבית הספר מחשש לחייהם.

"1.9 צריך להיות יום חג אבל לצערנו הרב המצב לא כזה. יש לנו היום הרבה תלמידים שלא מגיעים לבית הספר ולא יגיעו בגלל שהם מאוימים, מדובר בילדים בכיתות ז' עד י"ב ויש ילדים שמגיעים בהתאם למצב ובאופן לא סדיר. תלמיד מאוים זה תלמיד ששייך למשפחות מסוכסכות והם מפחדים שהילדים שלהם יצאו מהבית. בהתחלה היינו מלמדים אותם בזום או בדרכים אחרות והיינו מביאים אותם בחשאי לבית הספר כדי לעשות בגרויות, מכניסים אותם לכיתות בלי שאף אחד ידע שהם שם ורק כדי שיעשו מבחנים. אנחנו במצב מלחמה, זה לא מצב רגיל ונורמלי שתלמיד מגיע לבית הספר ומקבל את כל הזכויות שמגיעות לו, זה מצב מאוד קשה. מה שקורה היום אלה תהליכים שהחלו כבר ב 48 לצעירים אין מקומות תעסוקה היום".

האם אתה כבר יודע שיש תלמידים שלא יגיעו ללימודים?

"יש, יש תלמידים שלא מגיעים ולא יגיעו מפחד של המשפחות. בהתחלה אמרתי להורים שהילדים יגיעו ואנחנו נהיה אחראיים אבל הם ביקשו שלא נהיה אחראיים כי יכול לקרות משהו ונהיה בבעיה ובסוף הם שכנעו אותי שאני לא יכול לקחת על עצמי אחריות כזאת וחס וחלילה יקרה משהו לאחד הילדים. זה מצב נוראי".