ינאי: "אין לי מושג איך שניים מהמועמדים לא יושבים היום בכלא"

ירין דורון ורותם אטיאס | מדברים ברדיו | 04.05.23


ביום שאחרי הודעתו על פרישה מהחיים הפוליטיים מבקר רותם ינאי את רשויות האכיפה שלא פעלו כנדרש, לדבריו, עוד מתקופת מערכת הבחירות הקודמת: "כל מה שפורסם עד היום בתקשורת וכל מה שאנחנו יודעים זה קצה קצהו של מה שאנחנו יודעים שהיה וקרה. אין לי מושג איך שניים מהמועמדים לא יושבים היום בכלא, המשטרה יודעת הכל, משרד הפנים יודע הכל ולא עשו עם זה מספיק וזאת אחת הסיבות שבחרתי לזוז הצידה כדי לא לדבר על הדברים האלה. מישהו צריך לבדוק מה קרה פה בחמש השנים האחרונות, עוד לפני מערכת הבחירות הקודמת כולל כל הקדנציה הזאת".

ינאי, כפי שפורסם לראשונה בחדשות "קול רגע" הודיע השבוע על פרישה מהחיים הפוליטיים בכרמיאל. הוא החל את דרכו הפוליטית בשנת 2013 היה חבר בקואליציה של עדי אלדר ולאחר הבחירות לפני חמש שנים אז נחלש כוחו נותר באופוזיציה והיה יריב פוליטי עיקש של ראש העיר משה קונינסקי. בהודעה שפרסם רמז ינאי בין השורות לצפוי בחודשים הקרובים עד הבחירות: "בשתי מערכות הבחירות בהן השתתפתי ניהלתי קמפיין חיובי וענייני, הקפדתי להבטיח אך ורק דברים שאני משוכנע שאוכל לקיים, לא לקחתי תרומות מאנשים פרטיים ולכן גם לא הייתי נתון ללחץ מאיש, התרחקתי מבעלי אינטרסים פסולים, קירבתי והתקרבתי לאנשים שפעלו לטובת הציבור בלבד. בחודשים האחרונים נשאלתי אינספור בנוגע למצבה ועתידה של העיר ובנוגע להגשת מועמדותי, הפניות האירו בכל פעם מחדש את הדאגה המשותפת לגבי עתידה של העיר שלנו בכל מישור אפשרי, במיוחד לנוכח מערכת הבחירות שתתחיל עכשיו".

בתוכנית "מדברים ברדיו" אמר ינאי לירין דורון: "תמיד הלכתי עם הלב שלי ואני עוזב ממקום חיובי ולא מתוך אילוץ. הכניסה לפוליטיקה הייתה עבורי יציאה מאזור הנוחות. אחד הדברים שניסיתי להנחיל בפוליטיקה המקומית זה הנושאים שאני עובד בהם כמו בנושא הטיפול וחינוך, עבודה עם לוחמים בחלק מהפעמים זה עבד יותר בחלק פחות בגלל גחמות פוליטיות של אחרים. הבנתי גם שבפוליטיקה אם אני נכנס למערכת הזאת אני צריך לחשוף ולדבר עם כל מה שלא התעסקתי איתו עד היום כי הקמפיין השנה הולך להיות מלוכלך. אנחנו כבר 5 שנים בקמפיין פוליטי מתמשך שהולך ומחריף וכולם היו שותפים בו – ראש העיר (משה קונינסקי) וראש המטה שלו לשעבר (אלון אזולאי). אנשים קצת התבלבלו הם חושבים שזה עניין של כסף וכבוד וזה מעציב אותי ובגלל זה החלטתי לזוז הצידה. אני מאוד גאה בערכים והיחסים עם אנשים עם סל ערכים דומה ופעלתי תמיד מתוך מקום של לעשות טוב. לא באתי בשביל עצמי ובשביל הפוליטיקה – באתי לעשות טוב לעיר. לא סטיתי מהדרך למרות שהיו פיתויים והצעות ונשארתי נאמן למצפן המוסרי שלי. יכול להיות שהייתי טוב מידי ואין לי בעיה עם זה".

מי יזכה בבחירות הקרובות? "קודם כל צריך לראות שאין עוד מועמדים לדעתי לא כולם אמרו את המילה האחרונה. מערכת הבחירות עדיין לא החלה בעיניי בעיר".

להאזנה לראיון המלא