"יעקב נכנס לחדר ואמר "נחמן נפצע בתאונה ופונה במסוק"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 28.11.23

אתמול הובא למנוחות נחמן לוי בן ה-15 תושב בית שאן שנפגע מרכב בזמן שרכב עם חברו על אופניים בכביש 90 סמוך לכניסה לעיר.

הידיעה על מותו של הנער נחמן לוי בן ה-15 נגעה בכל תושבי העיר בית שאן. הנער הצעיר רכב בערב יום ראשון על אופניו עם חבר נוסף על כביש 90 בדרכם חזרה לעיר, שם פגע בהם רכב. כתוצאה מהפגיעה נפצעו שני צעירים קשה וכוחות הצלה שהגיעו למקום העניקו להם טיפול ראשוני כשלזירה הוזנק מסוק כדי לפנות נחמן. בתחילה הכוונה הייתה לפנות אותו למרכז רפואי רמב"ם בחיפה אלא שבשל חומרת פציעת הראש ממנה סבל הוחלט להנחיתו במרכז הרפואי "העמק" לשם הגיע כשהוא מורדם ומונשם. חברו של נחמן פונה למרכז הרפואי רמב"ם כשהוא סובל מחבלות קשות בגפיים. ישראל דרעי, סגן ראש סניף "איחוד הצלה" בבית שאן ואברהם שפירא חובש "באיחוד הצלה" סיפרו: "מדובר בתאונה עם מעורבות רכב ושני צעירים שלדברי עוברי אורח רכבו יחדיו על אופניים חשמליים. בסיוע חובשים נוספים הענקנו סיוע ראשוני בזירת האירוע לשני הרוכבים שנפצעו באורח קשה".

כמה שעות אחר כך הודיעו הרופאים שהם נאלצו לקבוע את מותו של נחמן, כשחברו עדיין מאושפז בבית החולים.

יעל תמר, אשתו של יעקב, אביו של נחמן, סיפרה היום לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו": "עדיין לא קיבלנו דיווח מאנשי מקצוע שדיווחו את כל הפרטים, אנחנו יודעים דברים שהגיעו מאנשים שהגיעו לבית. שניהם רכבו על אותם אופניים ורכב פגע בהם. אנחנו בשעות הלילה כבר ישנו והיה לנו צלצול בטלפון חשבנו שזה חבר של בעלי שמתקשר מחסוי ובחרנו לא לענות ושנדבר מחר בבוקר. חמש דקות אחרי זה הייתה דפיקה בדלת, אלה היו שעות שהיינו רגילים לשמוע בהם את נחמן חוזר הביתה דופק בדלת כדי שנפתח לו כי הוא היה מבלה בלילות עם חברים. אבל במקום נחמן הופיעו שני שוטרים, לא הבנו מה קרה ומה הם רצו יעקב דיבר איתם ואחרי כמה דקות הוא חזר לחדר הדליק את האור ואמר לי 'נחמן נפצע הוא הוטס במסוק לרמב"ם וצריך לנסוע לשם'. מיהרתי להתלבש וביקשתי ממנו לכתוב לרב שנקבל ברכות, הבנו מיד שצריך ברכה ותפילות וקיבלנו ברכה לבריאות. נסענו לבית החולים ולא ידענו כלום ומה אופי הפציעות ותוך כדי התקשרו אלינו מהמשטרה וביקשו שניסע ל"העמק" ואז קיוויתי שזה שהוא מאושפז פה זה אומר שהמצב שלו קל יותר".

"התפללנו כל כך הרבה וחיזקתי את בעלי בדרך והגענו לטיפול נמרץ והאחיות הסתכלו עלינו וביקשו שנתאר אותו ולא הבנתי את המבטים שלהם, חשבתי שאני בחלום, הן אמרו לנו שעוד מעט יצא אלינו רופא לעדכן אותנו ואז הגיעה הבשורה. נחמן היה ילד של הכרת הטוב, כל הזמן אמר לי שהוא מעריך אותי על כך דבר שעשיתי והוא העריך הכל. לא הייתה פעם שהוא היה יוצא מהבית וצועק שהוא אוהב את אבא שלו, בצעקות ממש, והיום אנחנו מתגעגעים לזה. נחמן היה ילד של חברה, של שמחה. אחד הדברים שחשוב לנו זה העבודה עם הנוער בבית שאן ובמושבים להפיץ את האור של נחמן".

גם ראש העיר ג'קי לוי ספד: "בית שאן כאובה ואבלה. התעוררנו למשמע הבשורה הקשה עם היוודע דבר מותו של תושב בית שאן הנער האהוב נחמן לוי ז"ל שקיפח את חייו בנסיבות טרגיות לאחר שנפצע אנושות הלילה בעת שהיה רכוב על אופניים חשמליים. יחד עם המנוח נפצע באורח קשה חברו, הנער האהוב שמואל שוורץ הי"ו אשר פונה במסוק לבית החולים רמב"ם לקבלת טיפול רפואי מציל חיים. במהלך הלילה שמואל עבר מספר ניתוחים והליכים רפואיים מורכבים והוא צפוי לעבור נוספים בימים הקרובים. נישא כולנו יחד מכאן תפילה לשלומו ולהחלמתו השלמה במהרה של שמואל בן שרה. אני מבקש להשתתף בצער משפחת לוי היקרה ושולח לה מכאן בשמי ובשם כל משפחת בית שאן תנחומים וחיבוק גדול".