ירי בוצע מג'ילבון לכיוון מירב: "צריך להגיע למצב שהם יפחדו לירות עלינו ולעשות כל מה שצריך כדי שזה יקרה"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 21.04.24

מחבלים ירו הבוקר לעבר קיבוץ מירב, באירוע לא היו נפגעים אך נגרם נזק למבנה. כוחות צה"ל חוסמים צירים ופתחו בסריקות אחד חשודים במרחב. במהלך הסריקות בכפר ג׳ילבון מחבלים זרקו מטען לעבר הכוחות שפעלו במרחב, אין נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות צה״ל ממשיכים בסריקות אחר המחבלים.

בעלת הבית שביתה נפגע מירי המחבלים, הילה רמון סיפרה לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו: "בשעה 9 וחצי בבוקר היינו בניקיונות לפסח ושמענו קול של זכוכית מתנפצת וקולות ירי, תפסנו מחסה וכשהירי נרגע ראינו שהדלת זכוכית שמובילה למרפסת התנפצה וכל הזכוכיות התפזרו בבית. אנחנו קו בתים שלישי לכפר ג'ילבון. אנחנו מסרבים להתרגל לסיטואציה אנחנו שנה שלמה באירוע הזה וזה שהם לא הצליחו לפגוע זה נס. אנחנו בעיקר מבקשים שיתנו לצבא לעשות מה שהוא יודע, שנגיע למצב שלא יעזו לירות עלינו. אם צריך לכבוש את ג'ילבון שזה מה שיקרה, זה הכפר קטן ואין שום סיבה שהבעיה לא תיפתר. כל החצר שלנו פונה לכפר וזה הבית שלנו ואנחנו חיים פה והילדים לא מוכנים לשמוע על לפחד אבל זה לא מצב סביר שאפשר להסכים איתו ולהתרגל אליו. צריך להגיע למצב שהם יפחדו לירות עלינו ולעשות כל מה שצריך כדי שזה יקרה".

דובר קיבוץ מירב, ניצן אבירן: "אנחנו בדיוק שנה מאז שהתחיל הירי לקיבוץ מירב, עשרות פיגועי ירי ובנס לא קרה כלום, התחלף מח"ט שאמר שאם יהיה ירי לעבר הקיבוץ זה יהיה כישלון שלו והיום דרשנו שהוא יגיע למקום והואר סירב. מה שקורה כרגע זה דרדל'ה, זה דרדל'ה. אנחנו לא רוצים לחכות שיהיו לנו נפגעים".

ראש המועצה עמק המעיינות, איתמר מטיאש שהגיע למקום סיפר: "נפגשתי עם הנהגת היישוב וזאת מציאות בלתי נסבלת, בהגנה אנחנו נהדרים אבל הגנה זה לא מספיק ואנחנו דורשים פעולות התקפיות על הכפר והסביבה שלו. צריך להקים פה יחידת צבאית בגלבוע. שנה שלמה אנחנו סופגים ירי וזה לא הגיוני. צריך לזכור שיש פה אזרחים שצריך לדבר איתם בלבן של העיניים ולהגיד להם שפועלים בצורה לא מתפשרת. אנחנו נחגוג את פסח ונמשיך ונדרוש בצורה בלתי מתפשרת להחזיר את הביטחון עד שזה יקרה. לא נוותר על זה".