"הכפר עדיין לא בשל למועמדת אישה, היו קולות שקראו לי לחזור לעבודות בית"

שלומי ברטלר | מדברים ברדיו | 27.9.23


כמה ימים אחרי שהכריזה על מועמדותה לראשות המועצה המקומית כפר כמא פרשה עו"ד קריסטין חון מהמרוץ. בתוכנית "מדברים ברדיו" סיפרה עו"ד חון לשלומי ברטלר על הסיבות שהובילו אותה לקבל את ההחלטה: "הכרזתי על מועמדות אחרי שאף אחד לא הכריז ובמצב של הכפר כפי שאני מתרשמת ממנו הביא אותי למצב של אין ברירה אלא להכריז. יחד עם זאת מתחילת הדרך טענתי שברגע שיהיה מועמד שיודיע על כוונתו להתמודד והוא יהיה ראוי אני חוזרת בי ופורשת. לצערי ההצהרה של מועמד הנוסף הגיעה ביום האחרון של הגשת הרשימות (אהרון שובש). במהלך שעשיתי ידעתי באיזשהו מקום שהכפר עדיין לא בשל למועמדת אישה, הרגשתי מהשטח את ההיסוס של האנשים. הרבה תמכו בי מאחורי הקלעים אבל לא בפומבי. אמרו לי שאנשים מפחדים לעשות לי לייקים בפייסבוק לפוסטים. היו אמירות שאמרו לי למה את צריכה את זה תתעסקי בבית"

עוד מספרת עו"ד חון כי לאחר שהכריזה ראש המועצה לא פנה בירך אותה בניגוד לברכה ששלח לשובש אחרי הכרזתו: "בגלל שאני אישה הוא לא ראה בי מועמדת ששווה להתייחס אליה. באחד הראיונות הלכתי להצטלם לאייטם וניסו למנוע ממני את הצילו הזה – זה מהלך שלא היה קורה אם הייתי גבר".

תחזרי להתמודד בעתיד?

"בהחלט. אני אמשיך להילחם למען זכויות התושבים ואמשיך לעבוד לטובת תושבי כפר כמא. כשהלכתי ללמוד משפטים זה היה "וואו ומה את עושה" והיום יש הרבה נשים. אני מאמינה שבבחירות הבאות יהיו נשים שיתמודדו ואני אשוב ואתמודד לרטשות בעתיד. אני רואה את עצמי בתפקיד פעיל לטובת התושבים".