כתבי אישום הוגשו נגד שני תושבי טובא החשודים בהצתת רכבים על רקע משחק כדורגל

קול רגע
חדר חדשות | 28.09.23

בתאריך 17/09/23 התקבל דיווח אודות הצתת שני רכבים שעמדו מחוץ לבית בישוב טובא זנגריה. כוחות שיטור שהגיעו למקום פתחו בחקירה, בתוך מספר שעות עצרו חשוד במעשה ובהמשך גם את שותפו למעשה.

מחקירת האירוע עולה כי בין הצדדים התפתח ויכוח על רקע משחק כדורגל שהוביל בסופו של דבר להצתת הרכבים על ידי החשודים לאחר שאלה הגיעו לתחנת דלק בישוב חצור הגלילית והצטיידו בבקבוקי בנזין.

הבוקר עם סיום החקירה הוגשו על ידי הפרקליטות כתבי אישום ובקשות למעצר עד תום ההליכים בבית משפט המחוזי בנצרת כנגד שני תושבי המקום בני 19.

מהמשטרה נמסר כי: "עבירת ההצתה נחשבת לאחת מהעבירות המסוכנות ביותר, בשל הסכנה הקיימת לנפש ולרכוש, האש  עלולה מטבעה להתפשט ולכלות רכוש רב ואף לגרום למוות. משטרת ישראל פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה במישור הסמוי והגלוי בכדי להגיע לאותם עבריינים ולהביאם לדין במטרה לשמור על ביטחון התושבים ורכושם".

ובתוך כך הוגשה היום (ה') הצהרת תובע נגד תושב הגליל העליון בחשד שסחט באיומים וגנב כסף רב על רקע רומנטי מתושבת חיפה. החקירה נפתחה 10.09.2023 עם קבלת תלונה מתושבת חיפה על תושב איזור הגליל העליון בן 24 שסחט אותה באיומים וגנב ממנה כסף רב על רקע רומנטי. בתום חקירה אופרטיבית ורגישה של חוקרי תחנת חיפה נעצר החשוד בתאריך 18.09.2023 והוא הובא לחקירה בתחנת המשטרה שבסיומה נכלא. בהתאם לממצאי החקירה ביהמ"ש השלום בחיפה האריך את מעצרו מעת לעת, וכאמור היום הגישה נגדו פרקליטות מחוז חיפה הצהרת תובע בביהמ"ש השלום בחיפה טרם הגשת כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

בתאריך 21/08/23 בשעות הערב בנצרת הגיעו 2 רעולי פנים וביצעו ירי לערב רכבו של הקורבן. כתוצאה מהירי הוא נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי. זמן קצר לאחר ביצוע הירי קיבל הקורבן שיחת איום ובו נדרש לשלם סכום של 250,000 ש"ח תוך 5 ימים אחרת ירצחו את בנו וזה על רקע חשודות הנאשם כי הקורבן מנהל קשר רומנטי נוסף. במטרה להפעיל לחץ על הקורבן לשלם את הסכום הגיעו שוב 2 רעולי פנים לעבר ביתו וביצעו ירי שפגע בחלונות הבית ו-2 כדורים חדרו לסלון בזמן שבני משפחתו נמצאים במקום. זמן קצר לאחר הירי קיבל שיחת איומים נוספת בדרישה לתשלום הכסף " אם הבן שלך על חבל תליה היית משיג אותם, הבנת אותי, אני אומר לך נשאר לך 4 ימים".

בסיום חקירה מאומת של שוטרי המחוז הצפוני שכללה מספר רב של פעולות חקירה הוגש כנגד החשוד( 20,נצרת) כתב אישום באמצעות פרקליטות מחוז צפון בין היתר בגין סחיטה באיומים, ירי ועבירות נשק.