כתב אישום הוגש נגד תושב סולם שרצח את שני בכר במתחם "רגבה"

רותם אטיאס | 07.02.24

חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב אשר, במחוז חוף, סיימו את פיענוח החקירה נגד תושב 'סולם' בחשד לרצח של תושבת נתיב השיירה בת 31 לפני כחודש סמוך לצומת רגבה. המשטרה פתחה בחקירה לפני כחודש, עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר חשד לרצח שארע בכביש 4 סמוך לצומת מתחם רגבה.

מחקירת המשטרה עולה כי בין החשוד לקרבן הייתה היכרות מוקדמת, החשוד ארב לה ברכבו בסמוך למקום העבודה שלה והחל עוקב אחר נסיעתה. סמוך למתחם רגבה בכביש 4 האיץ החשוד את מהירות נסיעתו עד לרגע שבו 'ניגח' את רכבה של הקרבן לעבר מעקה הבטיחות בשול. בשלב זה ירד החשוד מרכבו, ניגש לעבר הנהגת וירה בה מספר פעמים ולאחר מכן ירה בעצמו.

על פי גורמי רפואה, כתוצאה מהירי נקבע מותה של הנהגת והיורה פונה במצב קשה לבית החולים עם פצע ירי. בתוך כך, חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב אשר ניהלו חקירה יסודית במהלכה אספו ראיות, גבו עדויות וביצעו חקירה פורנזית לצד איסוף מצלמות האבטחה.

כאמור, עם התקדמות החקירה, חשפו החוקרים את זהותו של החשוד  – תושב 'סולם' בן 35 לחייו, שנעצר לחקירה בחשד לרצח בסיומה נכלא ומעצרו הוארך מעת לעת בבית המשפט. בתום מיצוי חקירת המשטרה וביסוס התשתית הראייתית בתיק, הוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים על ידי פרקליטות חיפה.

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד תמיר ג'ומעה (36) תושב סולם, בגין רצח בת זוגו לשעבר שני בכר ז"ל.

על פי כתב האישום ג'ומעה והמנוחה הכירו לפני כעשר שנים, במסגרת שירות במשטרה, ובין השניים התפתח קשר זוגי. ביוני 2023 המנוחה הודיעה לנאשם על רצונה לסיים את הקשר הזוגי. ג'ומעה לא קיבל את החלטת המנוחה וניסה להשפיע עליה תוך שהוא מגיע אליה לעבודה ולבית, שולח מתנות ומכתבים ואף מודיע לה שהוא יפגע בעצמו אם לא תחזור מהחלטתה. המנוחה לא חזרה בה מהחלטתה למרות ניסיונותיו המנוחה לא חזרה בה מהחלטתה לאור האמור תכנן ג'ומעה לירות במנוחה ואז לירות בעצמו.

ביום 09/01/2024, הגיע ג'ומעה לקיבוץ שומרת המתין שהמנוחה תצא ממקום עבודתה והחל לעקוב אחריה. המנוחה הבחינה ברכבו של ג'ומעה נבהלה, התקשרה למוקד 100 של משטרת ישראל, מסרה כי הנאשם רודף אחריה וביקשה התערבות וסיוע של המשטרה. בעודה משוחחת עם המשטרה, ניסתה המנוחה להימלט. אז הסיט ג'ומעה את רכבו והתנגש ברכב המנוחה, כתוצאה מהפגיעה נלכדה המנוחה במושב הנהג.

לאחר ההתנגשות יצא ג'ומעה מרכבו, כשהוא נושא אקדח שהביא עמו, רץ לכיוון רכב המנוחה, שלף את האקדח וירה לעברה חמש יריות מטווח קצר. מיד לאחר מכן, הצמיד את הקנה של האקדח לסנטרו, וירה יריה אחת.

בעקבות הירי נגרם מותה של המנוחה במקום. הנאשם טופל על ידי פרמדיקים שהוזעקו למקום, והובהל למרכז הרפואי לגליל, הנאשם עבר ניתוח אושפז במחלקה לטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם עד ליום 15/01/2024.

כתב האישום מייחס לנאשם רצח בנסיבות מחמירות ועבירות בנשק.

ממשפחת בכר: "אנחנו המומים ושבורים על כך ששני נעקרה מאיתנו על ידי הרוצח השפל והמתחזה בשיא חיה כשרוח הנעורים עוד מפעמת בה. החיים שלנו נעצרו מאז ושום דבר לא יחזיר לנו אותה. אנחנו מצפים מהפרקליטות שהרוצח יקבל את העונש הקשה ביותר, ולא פחות, כדי להעביר את המסר ולהרתיע אנשים כמוהו מלעשות את המעשה הנפשע שעשה. אנחנו נגיע לכל הדיונים על מנת להזכיר למפלצת את מעשיו ובכדי שבית המשפט יגזור עליו את העונש המרבי".