לב רן: "הלפרין נכשל בנושא הצביון, יוסי דולה מתהפך בקברו"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 12.09.23

קמפיין הצביון הגיע גם לכפר תבור. המועמד לראשות המועצה, עידן לב רן, תקף בראיון לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו" את ראש המועצה המכהן, עודד הלפרין, בעקבות אירוע שהתרחש בסוף השבוע שבו הושמעה מוזיקה חזרה מבית שבו מתגוררים תושבים ערבים.

בראיון כינה לב רן את האירוע "אסון": "יש כניסה של ערבים לכפר תבור, כ-30 משפחות שנכנסו ומעבר לזה אנחנו צריכים להבין מה קורה פה. עד לא מזמן לא הבנתי שהמצב הוא כל כך קשה עד שלא נכנסתי לעומק הדברים. הייתי בטוח שאנשים מגזימים אבל ביום חמישי קרה אסון לא פחות. אחד השכנים הפעיל מוזיקה בשפה הערבית בהגברה חריגה. עד עכשיו אנשים חשבו שהם בגן עדן ופתאום אתה מקבל את זה לפרצוף בזמן שאתה מנסה להרדים את הילדים שלך. השכונה נמצאת בשיגעון מאז האירוע הזה".

אתה לא תוכל למנוע מכירת דירות לערבים בכפר תבור

"נכון ויחד עם זאת הבסיס האסטרטגי של הסיפור הזה שלערבים יהיה טוב בכפרים שלהם. המדינה צריכה לדאוג שיהיה להם שם טוב ותנאים טובים ויפסק הירי והחיים שלהם יהיו טובים בכפר. המדינה אבל לא עושה את עבודתה השלב הבא המדינה צריכה לקבוע בחוק שכפר תבור היא ראשית ההתיישבות היהודית הציונית בגליל ושאין גליל בלי כפר תבור".

כלומר שלערבים אסור לרכוש דירות בכפר תבור

"לא, אני לא אומר את זה פשוט לקבוע בחוק שכפר תבור היא ארץ התרבות החקלאית היהודית הציונית בלגיל. ברמה שלנו זה לשנות גישה – אנחנו פאסיביים ורופסים וצריך לשנות את זה לגישה אגרסיבית יותר – אי אפשר לא לעשות כלום ולקוות שדברים ישתנו. אני לא הולך להגיד מה זה אומר יותר אגרסיבי אבל אנחנו צריכים לקחת אחריות על האירוע הזה".

"ראש המועצה הוא לא עציץ, עודד הלפרין נכשל בנושא הזה של הצביון זה קרה במשמרת שלו והוא צריך ללכת הביתה. לקח לו 4 שנים לעמוד בצד של האמת, הוא הלך עם הרוח ובגלל זה אנחנו שם – אם יוסי דולה היה פה זה לא היה קורה והוא מתהפך בקברו עכשיו".