לוי: "קורא לממשלה להקים מיד קבינט ביטחוני לנושא רעידות אדמה"

נטעלי שם טוב | מדברים ברדיו |

לאחר רעידת האדמה החזקה שהורגשה הלילה במהלך היום (ב', 6.2.22) דווח על עוד מספר רעידות משנה. ראש עיריית בית שאן, ז'קי לוי קורא לממשלה להקים במידי קבינט ביטחוני לנושא רעידות אדמה: "הבעיה שכולנו יודעים את האמת ולא מתמודדים איתה, זה ברור שרעידת אדמה תתרחש וזה רק שאלה של זמן. אנחנו מתריעים כבר זמן רב. שלחתי מכתב לראש הממשלה שלאחריו הייתה לי שיחה עם ראש משרדו ואני מקווה שנושא יקבל טיפול דחוף. במידה ולא נענה למכתב ששלחתי במהירות אנחנו ונפנה לבג"ץ שיתערב, כי לא יכול להיות שיש החלטת ממשלה שלא מבוצעת. אני קורא לממשלה להקים מיד קבינט ביטחוני מיד לנושא רעידות אדמה".

"אירוע של רעידת אדמה יהיה האירוע הכי קשה שהיה במדינת ישראל יותר מכל אירוע ביטחוני ואני לא מבין למה אף אחד לא מתעורר. הבעיה שכל אחד חושב שבמשמרת שלו לא תהיה רעידת האדמה וצריך להבין שהסכום שהמדינה צריכה להשקיע במיגון הערים הוא אפסי לעומת מה שיצטרכו להשקיע אם תקרה רעידת אדמה בישראל".

האזינו לראיון המלא:

גם המועצה האזורית עמק הירדן דווח היום על רעש אדמה שגרם לתלמידים בבתי הספר להתפנות ממוסדות החינוך לאחר שהופעלה בהם התראה. ראש המועצה, עידן גרינבאום התייחס למוסדות החינוך הלא ממוגנים וסיפר על הקשיים הבירוקרטיים שמונעים את שיפוצם: "בכל בתי הספר שלנו יש מערכות גילוי של רעידות אדמה, מדובר בשניות שחייבים להתפנות וזה מקפיץ את כל המערכת. במוסדות שלא הופעלה התראה אנחנו בודקים למה הם הופעלו אם זאת תקלה או שהרעידה לא הייתה מספיק חזקה"

"לפחות שניים מבתי ספר במועצה בגלל בעיות בירוקרטיות במקרה של רעידת אדמה משמעותית הם קורסים ואנחנו במחשבות איך לפנות את הילדים מהבניינים האלה. או שמחזקים את בתי הספר או שאם אין מה לחזק צריך להוציא צו הריסה ולבנות בית ספר חדש. יש סוגיות של בעלות על הקרקע ומשרד החינוך לא מוכן להעביר את התקציב עד שהקרקע לא תעבור לידי המועצה ואלה דיונים של חודשים על גבי חודשים. הפתרון הוא להגיד שיש אתגר לאומי ולהגיד שכשמדובר במוסדות חינוך צריך לשים את הבירוקרטיה בצד".

לראיון המלא