לזכרו של סמל ראשון עומר טביב ז"ל

זיו אמויאל | פק"ל ליום הזיכרון | 24.04.23

ב-10.5.2021, יום ירושלים, רקטות שוגרו מרצועת עזה לירושלים אירוע שהוביל למבצע "שומר חומות". יומיים לאחר תחילת המבצע נפל עומר טביב ז"ל מאלייקים בפעילות להגנת יישובים בנתיב העשרה. רכבו נפגע מטיל נגד טנקים והוא חולץ תחת אש.

טלי טביב, אימו סיפרה: "אני כבר כמה ימים מסתובבת עם פרפרים בבטן, פחד מהיום הזה ואני מקווה שנעבור אותו בשלום. האירוע הזה תפס אותי בעבודה, הבוסית שלי קיבלה את ההודעה הראשונה כשוהגיעו "המודיעים" הם לא היו צריכים להגיד כלום. הסתמסנו כמה דקות לפני האירוע, במהלך כל היום צפיתי בשידורים ובחרתי להאמין שנתיב העשרה דיי רחוק מהיישוב זיקים. זה תפס אותי לא מוכנה, אף אימא זה לא מוכנה לאירוע כזה. אני משתדלת להנציח את עומר בכל דרך שאני יכולה, אם זה בטורנירים, מסעות, מרתונים ועמותה חדשה שפתחנו לזכרו. אני מאמינה שבורא עולם היה צריך אותו יותר ממני, קשה להגיד את הדבר הזה ולהבין אותו אבל הם פה לזמן מושאל"

יעלה זגיר, חברתו הקרובה של עומר: גדלנו יחד במושב באלייקים, למדנו יחד והוא היה המדריך שלי בבני עקיבא. הייתה לנו את אותה חבורה והקשר התהדק גם אחרי בית הספר. זאת תקופה קשה, לא היה לנו ברור איך לפני רגע ישבנו יחד כולם ופתאום הוא איננו. זה היכה בי, ימים של חוסר שינה היו לי התקפי חרדה והתכנסתי בתוך עצמי ולא שיתפתי ברגשות שלי אז הפתרון היה לשפוך הכל על הדף. השיר מספר על החברות שלי עם עומר, השיר השתמשתי במשפט "אם לא נצחק אז נשתגע", זה היה הסלוגן של עומר שבדיוק מה שהגדיר אותו".

להאזנה לראיון