מפגין התראיין בעד המחאה – המשרד לביטחון לאומי ביקש שימסור את נשקו האישי

ירין דורון | מדברים ברדיו | 19.9.23

מדוע במשרד לביטחון לאומי מיהרו לבקש את נשקו האישי של סא"ל במיל' אייל יפה תושב גן נר, מלוחמי כיפור ומובילי המחאה?

אייל יפה, תושב גן נר שבמועצה האזורית הגלבוע התראיין לכלי תקשורת והביע בתמיכה במחאה נגד הרפורמה המשפטית והתייחס להפגנות – כמה שעות אחר כך קיבל הודעה מהמשרד לביטחון לאומי שעליו להחזיר את הנשק האישי שלו שכן עומד נגדו תיק פלילי. נזכיר שיפה היה חלק ממחאת כיפור שעשתה שימוש בטנק מרמת הגולן לטובת המחאה.

בראיון לירין דורון קשר יפה בין האירועים ותקף את המשרד לביטחון לאומי שמפקיר את ביטחונו: "אני מעריך שהריאיון שהיה לי בתקשורת הצמיח את השטות הזאת, שפשוט קשה להבין אותה, שתוך שעתיים הודיעו לי שאני חייב להחזיר את הנשק שלי על פי הוראה של המשרד לביטחון פנים. אני עושה אחד ועוד אחד ויודע שתוקפים את מובילי המחאה ואני מוביל את מחאת לוחמי כיפור 73".

"כשיצאנו למאבק שאלנו את עצמנו מה קורה כאן והנושא של לקיחת הטנק להפגנה עלה. חווינו מלחמה אחת מהקשות ביותר שידעה המדינה ואנחנו לא ניתן שיגמרו לנו את המדינה עוד פעם. נקראנו בצו 8 ולקחנו גרוטאה שהייתה ברמת הגולן עטפנו אותה במגילת העצמאות ורצינו אחרי שלושה ימים להחזיר אותה למקומה. יש לי תיק אחד שנמצא עדיין בחקירה בקצרין על רקע הטנק אבל אין קשר על פי כל הייעוציים המשפטיים שקיבלתי. לא יכול להיות קשר בין הנשק האישי לנושא הגרוטאה שאספנו. אני עדיין משרת במילואים בתפקיד בכיר עם נשק צה"לי והנשק שלוקחים לי שממש אותי לשמירה על משפחתי ועצמי איפה יש הצדקה לקחת ממני את כלי הנשק?".

"|בשבוע ראש השנה קיבלנו הנחיה מהרב"ש שלנו לשאת את הנשק בגן נר והשטח החקלאי שלי צמוד גדר מערכת לרשות הפלסטינאית אז אם זה לא הגנה עצמית ולא הביטחון שעליו דיבר השר בן גביר אז מה זה כן? ועוד קוראים ללכת עם נשק בכל מקום אז הוא בא ואוסף נשקים על איזה טענה? אני מחכה לקבל דואר רשום כי הודעה בטלפון זה לא רשמי אבל המציאות היא מציאות שמים לי אגרוף בפרצוף ואומרים לי שאין לי איך להגן על עצמי. נלחמתי ביום הכיפורים נכנסתי להציל אנשים ולסייע למעטים שנשארו וחילצתי אנשים משדה הקרב פצועים והרוגים עכשיו אומרים לי אייל יפה אתה מופקר בבית שלה"