מירון: "הפרופילים הפיקטיביים זה תופעה שתוביל לפיגוע בדמוקרטיה"

מדברים ברדיו | 20.03.23


המועמד לראשות עיריית עפולה יצחק מירון פנה במכתב ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בטענה לפגיעה בטוהר הבחירות בשל פרופילים פיקטיביים שמתחזים לו.

במכתב שנשלח לשופט עוזי פוגלמן המשמש כיו"ר הועדה נכתב כי חלה עליית מדרגה בתופעה של מתחזים לאחרים ולישויות פוליטיות ברשת החברתיות כולל אליו ואלה מפיצים מידע כוזב בשמו ובשמם תוך הטעיית הציבור וניסיון ליצור דעת קהל שלילית עליו, על פעיליו ותומכיו. במכתב טוען מירון כי עשרות אלפים נחשפים למסרים כוזבים מה שמוביל לפגיעה בשמו הטוב ובתהליך הבחירות התקין. עוד מתריע מירון שככל ונתקרב למועד הבחירות הפגיעה בתקינותו, שקיפותו והגינותו של ההליך והאפשרות להשפעה על תוצאותיו עלולה מטבע הדברים להחמיר ולהפוך למצב חסר שליטה. עוד מפרט מירון את אופי הפרופילים הפיקטיביים ולפיו כל המותקפים מתנגדים פוליטית לראש העיר אלקבץ, נראה כותב מירון "שישנה יד מכוונת ששולטת ומרכזת את המתקפות הללו באופן שיטתי ויזום. לדבריו, קיימות אינדיקציות המעלות חשד כי מדובר בדמויות מוכרות המקורבות להנהלת העירייה. בסיום מכתבו קורא מירון לשופט פוגלמן להתערב בסוגיה ולאכוף את החוק.

מירון

בראיון בתוכנית "מדברים ברדיו" התייחס מירון לתלונה שהגיש לשופט פוגלמן: "זאת תופעה שאנחנו רואים מאז שמערכת הבחירות התחילה להתחמם, זה מסלים וזה פיגוע בדמוקרטיה. היום יש כמה וכמה שמתחזים גם אליי וגם לתנועה שלנו. בפנייה שלי לשופט פוגלמן ביקשתי לא רק להתלונן אלא גם שייתן הנחיה לתוכנית סדורה למשטרה שתתחיל לטפל בבעיה הזאת, אם במשטרה ירצו הם יכולים לאתר את המתחזים האלה ולגדוע את התופעה. כיום יש יותר מ-3 פרופילים שמתחזים אליי באופן אישי ויש ווצאפ ששולח לכאורה בשמי ומטה אנשים עם מסרים שקריים. בחלק מהמקרים ההודעות שהועברו בדפים המתחזים כל כך אבסורדיות שאנשים פונים אליי ואני אומר להם להפעיל היגיון בריא אבל לצערי יש מי שבולע כל מסר. אני נאלץ להסביר לאנשים שדברים לא נכתבו בשמי ואין ספק שזה מעסיק אותנו מאוד. אבל גרוע מזה אי אפשר לדעת אף פעם אם ההכחשות וההבהרות שאנחנו מוציאים הגיעו לכל מי שנחשף למסרים וככל שיעבור הזמן ייתכן ויהיה לזה אפקט מצטבר שישפיע על הבחירות. תושבי עפולה עלולים לקבל מידע שאין לו שום בסיס במציאות".

"אחד מהנושאים שעומדו על הפרק במערכת הבחירות האחרונה היה קמפיין הצביון של אלקבץ ועכשיו יש מי שמשגרים מסרים בנושא הזה כדי להטעות אנשים ולהציף שוב את נושא הציביון. אנחנו רואים שבסופו של דבר בעפולה יש 2 מחנות: מירון ואלקבץ ואם כל הדפים המתחזים עוסקים בלתקוף אותי אז כל בר דעת מבין מאיפה זה מגיע. זאת עבירה פלילית וניסיון בוטה לפגוע בטוהר הבחירות, בשקיפות ובדמוקטריה – זה פשוט לגנוב בחירות. מנסים לעשות את זה שוב באמצעים פסולים".

עוד בראיון ביקר מירון בחריפות את התנהלות המשטרה: "עד עכשיו אני מרגיש שהמשטרה לא עושה מספיק כדי לפתור את הבעיה. לא קיבלנו שום תשובה שמשהו קורה עם התלונה שהגשנו בנושא, יכול להיות שהתלונות עברו לחקירה של להב 433 אבל אם זה יסתיים אחרי הבחירות זה לא יהיה אקטואלי".