"מיתר אהב את האופנוע, אמר כמה פעמים אני אלך איתו עד הסוף"

חיים הכט | מדברים ברדיו | 03.10.23

אבל כבד ירד אמש על המושב אילניה לאחר שהתברר כי מיתר אייזנברג הוא ההרוג בתאונת הדרכים הקטלנית שאירעה בשעות הערב בסמוך לשפרעם.

 אייזנברג, בן 27 במותו, רכב על אופנוע בסביבות השעה 19:30 בדרכו לכיוון מחלף המוביל ומסיבה שעדיין אינה ברורה התנגש במעקה בטיחות שמפריד בין הנתיבים. פראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום ניסו להציל את חייו אך בשל הפגיעות מהן סבל הם נאלצו לקבוע את מותו. פראמדיק מד"א פאוזי ג'ובראן שהיה בזירה סיפר: "רוכב האופנוע היה מחוסר הכרה וסבל פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

הבוקר פרסם גל אסרף, חברו של אייזנברג ז"ל פוסט בעמוד הפייסבוק: "בצער רב אנו מודיעים על לכתו בטרם עת של חברינו מיתר אייזנברג ז״ל. מיתר נהרג אתמול בתאונת אופנוע בעת שחזר מהעבודה על האופנוע שלו באזור שפרעם. לצערנו מיתר סבל מפגיעה רב מערכתית ולא נותר אלא לקבוע את מותו במקום. הדבר האהוב ביותר על מיתר היה האופנוע, הוא חי אותו בכל חלק בגופו. לבקשת המשפחה אני פונה אל משפחת רוכבי האופנועים בישראל ואוהבי התחום ומבקש ממי שיכול להגיע ולכבד את מיתר בדרכו האחרונה".

אייזנברג ז"ל

מאוחר יותר בתוכנית "מדברים ברדיו" ספד לו: "מיתר גדל במושב אילניה, הוא גר שם עם המשפחה ובת זוגו. כבר מהימים בבית הספר הוא אהב טרקטורונים ואופנועים ונמשך לכיוון הזה ובעקבות זה אנחנו בעצם הקמנו קבוצה של רוכבי כביש באזור. היינו מספר חברים מצומצם שהיינו יוצאים לטיולים ולמיתר היה יד בזה, הוא דחף אותנו לקיים את הטיולים המיוחדים האלה. זכינו להכיר אדם מיוחד, חכם ומוכשר שנותן בלי גבולות, הוא לא ידע להגיד לא. בן אדם אגדה שלצערנו כבר לא איתנו והוא תמיד יחסר לנו. אני רוצה להגיד למשפחה של מיתר שאנחנו אוהבים אותם מאוד ותמיד נזכור את מיתר, הוא תמיד יהיה אתנו".

קודם לראיון עם אסרף סיפר ניצן פלג, ראש המועצה הגליל התחתון לחיים הכט, שביקר את בני המשפחה ושמע מהאימא על פחדיה והתנגדותה לרכיבה על אופנוע. אסרף התייחס: "מי שרכב על אופנוע יודע שזה סוג של מחלה, גם אם יודעים שזה מסוכן לוקחים את זה בחשבון. מיתר ידע ואהב את האופנוע כל כך, הוא בעצמו אמר כמה פעמים "אני אלך איתו עד הסוף, אני חולה על הכלי הזה ואני אמשיך לרכב וליהנות".

"כרוכבים חווינו את כל המצבים המסוכנים, החבורה שלנו תמיד יצאה לטיולים כשהיא מוגנת מכף רגל ועד ראש ידענו על מעקות הבטיחות ותנאי הכביש והליקויים, ידענו שזה מסוכן אבל האהבה לתחביב ולחבורה הייתה יותר גדולה וזה ניצח את הכל".

עוד בראיון ביקר אסרף את הצבת מעקות הבטיחות שלא מגינות על הרוכבים: "לצערי מעקות האלה עדיין קיימים במספר כבישים וחשוב שאנשים ידעו שאם רוכב אופנוע מחליק ופוגע במעקה זה כמו גליוטינה ולא נשאר לרוכב סיכוי. יש פתרונות אחרים מאשר המעקות האלה אבל לא בכל הכבישים".