מלכה: "איחוד עם גלבוע/גליל? הכל אפשרי, לא שולל שום דבר"

רותם אטיאס ונדב מעוז | היציע הצפוני – מהדורת הלייב | 15.05.23

13 שנים מאז הייתה בליגת העל חזרה אתמול בירת העמק לבמה המרכזית של הכדורסל הישראלי. זה קרה אחרי ניצחון 2:3 בסדרת חצי הגמר על אליצור נתניה ובתום מותחן אדיר במשחק מספר 5 (68:78). מיד עם שריקת הסיום פרצו כאלף אוהדי עפולה לפרקט לחגוג עם השחקנים את העלייה

ביום שאחרי חגיגות העלייה לליגת העל בהפועל עפולה כבר נערכים לעונה הבאה. מבחינה כלכלית העירייה לא צפויה להערים קשיים על המועדון, בראיון ל"היציע הצפוני – מהדורת הלייב" הצהיר ראש העיר, אבי אלקבץ שהקבוצה תתוקצב והיא תוכל להעמיד קבוצה ראויה בליגת העל.

במועדון כבר היו מי שניגשו לחוקה לבדוק האם האולם המקומי יוכל לארח משחקים בליגת העל. כזכור, לפני 13 שנים אז הייתה הקבוצה בליגה הראשונה שיחקה עפולה באולם הביתי שלה – אבל מאז הדרישות של המנהלת השתנו. גורם במועדון נשמע אתמול אופטימי ואמר שבכפוף להתאמות נדרשות ולהצגת תוכנית לבניית אולם תוך שנתיים אמורה המנהלת לאשר זמנית לעפולה לארח את המשחקים בביתה. נציין כי על פי התוכנית לשדרוג האולם הקיר שנמצא מאחורי הספסלים של הקבוצות ייהרס ומקומו יוקם יציע בדומה לזה הקיים. בנוסף, יצטרך האולם לעבור התאמות נוספות לפי דרישת המנהלת שנציגה יגיעו לסיור באולם בטרם מתן האישור הרשמי לארח בו משחקים.

ומיד לאחר סיום העונה הרשמי במשחק הגמר שיכריע מי תהיה האלופה יכל גם תהליך הבנייה של הקבוצה לקראת העונה הבאה. בשלב זה למאמן רועי פרל עדיין אין חוזה לעונה הבאה, כשההערכות הן שהצדדים ימשיכו לשתף פעולה. מבחינת סגל השחקנים הוא אמור לעבור שינוי משמעותי כששני הזרים ג'ימי הול ופיצפטריק לא צפויים להמשיך.

שאלה נוספת שלגביה עדיין לא נאמרה המילה האחרונה היא שאלת איחוד אפשרי בין הפועל עפולה וגלבוע/גליל. יו"ר הקבוצה, יוסי מלכה התייחס מיד בסיום המשחק לאפשרות ולא פסל את האפשרות: "האזור צריך לבנות קבוצה אחת חזקה כדי להגיע למפעלים אירופיים".

האזינו לחגיגות ולראיונות בסיום