"ממשלת ישראל אטומה, חלשה וכושלת שיניחו את המפתחות שיגידו שהם לא מסוגלים וזה גדול עליהם"

חיים הכט | מדברים ברדיו | 24.04.24

הלילה נרשמו מספר נפילות ביישוב מרגליות ללא אזעקה, נזק כבד נגרם לשני לולים, אלפי עופות הומתו.

יו"ר המושב, איתן דוידי זעם על התנהלות הממשלה: "המדינה לא מתפקדת ולא נותנת לנו שירות ומענה לצרכים שלנו. אנחנו רואים אזרחים גיבורים שנשארים פה והם מנהלים את האירוע. אני יכול להבין כל תושב שאומר שהוא לא יחזור לצפון. אנחנו הלולנים שנשארנו פה מחזיקים את עצמנו כמה שרק אפשר. יש כבר משפחה אחת שעזבה ומשפחות שאומרות שיחשבו מסלול אחרי שתיגמר המלחמה".

על האירוע הלילה סיפר דוידי: "חקלאי התקשר אליי וסיפר שהגיע לאסוף את הביצים והלול שלו נפגע מטיל והעופות שלו מתו, הכל הרוס. מה אני יכול להגיד לחקלאי כזה? המדינה לא נותנת לנו את הכלים להישאר פה וזה אומר דבר אחד פשוט – המדינה איבדה את הצפון תרתי משמע. אין לנו שום ניהול של האירוע, המדינה גוררת רגליים בתחום הלבנוני אומרת שהיא לא יכולה לפעול בשתי חזיתות ולא מחזירה את החטופים".

מישהו מהממשלה דיבר איתכם לפני החג?

"כשהכנסת יצאה לפגרה חשבתי שיהיה להם זמן בפגרה להגיע ולתמוך בנו ולהביע סולידריות אבל אף אחד לא הגיע, לא דיבר ולא נפגש. זאת בושה וחרפה איך שהממשלה והכנסת מתנהלת איתנו – זאת הפקרות אחת גדולה. לצערי גם בחג הזה התאכזבתי אבל אולי הציפייה שלי זה הבעיה שאני מצפה ממשלה רופסת שלא יודעת לנהל את האירוע".

"אוזלת ידה של הממשלה תביא לפירוק הצפון וזה יקרה יותר מהר ממה שהם חושבים. הנזק הכלכלי והחברתי שנגרם פה הוא יותר גדול ממה שאנשים מבינים. הצפון צריך שיקום ולא הוקמה מנהלת תקומה בגלל כסף. עשרות שנים חסכו על תושבי הצפון אז למה שזה לא יקרה גם עכשיו? ממשלת ישראל מפנה עורף לעורף. מה הממשלה רוצה שראש פינה תהיה הקו הבא? שנקבץ את המדינה מהצפון לדרום?".

"ממשלת ישראל אטומה, חלשה וכושלת ואם זה כך אני מבקש מהם להניח המפתחות שיגידו שהם לא מסוגלים וזה גדול עליהם ויתנו למישהו אחר לנהל את האירוע כדי שנחזיר את האמון לתושבים כי כרגע משבר אמון גדול בין התושבים לממשלה".