חשודים רכובים על אופנועים התקרבו לגבול סמוך למטולה וירו לאוויר. צה"ל ביצע ירי הרחקה. מחר אין לימודים בכל הארץ

קול רגע
חדר חדשות | 07.10.23

הבוקר (ש') סמוך לשעה 6:30 החלה מתקפת טילים על ישראל מרצועת עזה שכללה גם חדירת מחבלים ליישובי העוטף. הקבינט הביטחוני יתכנס בשעה 13:00. באירועים הנרחבים ישנם הרוגים וקיים חשש כבד לחטיפה של אזרחים וחיילים לשטחי הרצועה. בשל באירועים הדרום גם בצפון עולה הכוננות ורשויות רבות מקיימות הערכות מצב דחופות. עדכונים שוטפים:

20:40 | פלוגת פיקוד העורף גויסה ותגיע במהלך הלילה לכרמיאל: ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי, סיים לפני זמן קצר ישיבת הערכת מצב רביעית עם כלל גורמי הביטחון, "אנחנו ממשיכים בשגרת החירום תוך תגבור כוחות ברחבי העיר וגם גויס גדוד מילואים של פיקוד העורף שבמהלך הלילה יגיע לעיר. אנחנו מצויים ביום קשה. עברנו ועוד צפויים לפנינו ימים קשים. מדינת ישראל הופתעה מהתקפה רצחנית בדרום הארץ שאת גודלה אנחנו עדיין לא יודעים. כאן בכרמיאל נערכנו משעות הבוקר, פתחנו חמ"ל, פעלנו במקצועיות תוך מתן מענה רחב: אבטחה, פתיחת מקלטים, חסימת כניסות לעיר, יצירת קשר עם משפחות הנעדרים, פרסום מידע לציבור והיערכות להמשך".

18:15 | דובר צה"ל: "אנחנו ערוכים בכל הגזרות, כולל פיקוד הצפון, עיבינו את הכוחות ואנחנו בדריכות מלאה. כל מי שיתקוף אותנו ישלם מחיר כבד מאוד".

17:45 | הסלמה בצפון: מספר חשודים רכובים על אופנועים התקרבו לפני זמן קצר למרחב הגבול עם לבנון סמוך למטולה וירו לאוויר. צה"ל ביצע ירי הרחקה, לאחריו החשודים התרחקו. כעת מתקהלים בנקודה כ-40 אנשים

16:48 | מד"א מעדכן: לפחות 100 נרצחים ומעל 900 פצועים ישראלים

16:05 | עיריית קריית שמונה: "קב"ט העיר ומנהל אגף הביטחון ברשות דקל אריה מעדכן כעת כי בזמן הקרוב יחל אימון צבאי ברמת הגולן, כחלק מהכנות כוחות צה"ל לפעילות מבצעית. במהלך התרגיל ייתכן ויישמעו הדי פיצוצים".

מוקדי חירום בבתי החולים:

  • המרכז הרפואי סורוקה – 12-55-177
  • המרכז הרפואי ברזילי – 1255171
  • ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד – 1255182
  • המרכז הרפואי קפלן – 1255181
  • המרכז הרפואי שמיר אסף הרופא – 1255188
  • המרכז הרפואי וולפסון – 1255135
  • המרכז הרפואי שיבא – 1255131
  • בית החולים איכילוב- 1255-133
  • המרכז הרפואי הדסה עין כרם – 1255122
  • המרכז הרפואי שערי צדק – 02-5645024
  • בית החולים בילינסון – 1255134
  • המרכז הרפואי רמב"ם – 1255144
  • המרכז הרפואי בני ציון – 1255145
  • בית חולים הלל יפה – 1255166

15:10 | החשש מפני "שומר חומות2": ח"כ מנסור עבאס, יו"ר רע"ם בקריאה לאזרחים: "לאור האירועים המצערים, הטרגיים והמגונים משעות הבוקר, וההערכות שהמצב יכול להתלקח למלחמה באזור, אני קורא לאזרחים הערבים במדינה וכלל האזרחים ערבים ויהודים כאחד, לשמור על איפוק ולהתנהג באחריות וסבלנות ולהקפיד על החוק והסדר הציבורי. מפציר באחיי ואחיותיי להימנע מלעסוק בכל מעשי אלימות או פגיעה בחיי אדם או ברכוש ציבורי ופרטי, ולא להיגרר לשמועות או הסתה המבקשת להסלים בתוך היישובים הערביים ומחוצה להם או בתוך הערים המעורבות".

15:00 | משרד החינוך הודיע: מחר לא יתקיימו לימודים בכל רחבי הארץ: משרד החינוך מודיע כי מחר  לא יתקיימו לימודים בכלל רחבי הארץ בתום הערכת מצב שהתקיימה היום בראשות שר החינוך ומ"מ מנכ"ל משרד החינוך, משרד החינוך מודיע כי מחר (א') *לא יתקיימו לימודים* בכל מסגרות החינוך בכל רחבי הארץ, כולל במסגרות החינוך המיוחד. כמו כן לא יתקיימו פעילויות חינוכיות ופעילויות חוץ בית ספריות, ובכלל זאת טיולים וסיורים. מוקדם יותר היום המשרד פתח קו סיוע רגשי, המאויש על ידי אנשי המקצוע של השירות הפסיכולוגי ייעוצי,  כדי לתת מענה ולתמוך רגשית בתלמידים, הורים וצוותי חינוך. מספר הטלפון של קו הסיוע: 6552*, שלוחה 5.

14:56 | עלה ל-40 מספר הנרצחים במתקפת הטרור על ישראל הבוקר, 740 נפצעו באירועים

14:30 | עיריית כרמיאל: "הכניסות לעיר מאובטחות על ידי המשטרה וכוחות השיטור העירוני, המקלטים הציבורים נפתחו. ניידות השיטור יסיירו ברחבי העיר. הוחלט על ביטול האירוע המרכזי לחגיגות שמחת תורה שאמור היה להתקיים הערב ברחבת העירייה. הוחלט על סגירת הפארקים העירוניים. אנו מבקשים מכולם לנהוג באחריות מלאה ולהימנע מיוזמות פרטיות, על מנת למנוע פניקה ובלבול הציבור". נציין כי הודעה זו כוונה מתייחסת למועמד אלון אזולאי ופעיליו שמארגנים בשעות האחרונות אוטובוסים לטובת חיילים והקימו מוקד מאולתר.

14:15 | לידיעת התושבים: היום בשעה 16:00, תיערך בדיקת צופרים בבסיס רמת דוד.

13:30 | הוכרז מצב חירום אזרחי: "על מנת למנוע התלקחויות בזירות נוספות בדומה לשומר חומות, ולמנוע התפרעויות במאות מוקדים ברחבי הארץ, הורה השר לביטחון לאומי על הכרזת מצב חירום אזרחי בכל רחבי מדינת ישראל, שיאפשר לכוחות המשטרה להפעיל סמכויות נוספות. ההכרזה צפויה להיכנס לתוקף בשעות הערב. בנוסף, השר והמפכ"ל החליטו לגייס ככל האפשר את כל מתנדבי המשטרה, לעצור קורסים ולחמש באופן מלא את כל הכוחות ברחבי הארץ. כמו כן, השר ונציבת שב"ס החליטו כי כל בתי הסוהר ייכנסו למצב חירום, בדגש על האגפים הביטחוניים".

12:57 | בכרמיאל הוחלט על פתיחת המטווח העירוני החל מהשעה 16:00-14:00 אז תינתן האפשרות להוציא מהפקדה כלים שהופקדו מיוזמת נושא הנשק. בעירייה הודיעו כי לא ישוחררו נשקים למי שטרם חידש ו/או ביצע ריענון ורישיונו אינו בתוקף".

12:47 | משרד הבריאות מעדכן כי 545 פצועים פונו לבתי החולים

12:38 | במד"א קוראים לתושבים לתרום דם: "עקב המצב הביטחוני שהסלים בדרום הארץ והמרכז, ישנו מחסור במנות דם זמינות. מי שמעוניין לתרום דם, ישנו אוטובוס התרמה בתחנת מד״א טבריה, בעיר. (רחוב הקישון 1, מול מלון לאונרדו). מחר יהיה אוטובוס התרמה בעמק הירדן". תרומות דם ניתן למסור גם במד"א עפולה.

12:24 | מד"א מעדכן על לפחות 22 הרוגים משעות הבוקר. 300 פצועים, 70 מהם במצב קשה.

12:00 | דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי: "בשעות האלה צה"ל מציף את הדרום ואת יישובי העוטף בכוחות מבצעיים רבים – מפקדים מבצעיים מגיעים על מנת לנהל את הלחימה בכל המוקדים; במקביל לכך, פתחנו בגיוס מילואים רחב לכל המערכים בצה"ל". משעות הבוקר נורו כ-2,200 רקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל. במקביל, בוצעו מספר חדירות לעבר שטח מדינת ישראל בדרום הארץ. בתגובה פתח צה"ל במבצע "חרבות ברזל". הרמטכ"ל הכריז על גיוס נרחב של כוחות מילואים. כוחות צה"ל רבים, לרבות יחידות מיוחדות הוקפצו למרחב עוטף עזה ונלחמים במספר מוקדים שונים במרחב האוגדה על מנת להגן על תושבי הדרום. עשרות מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר במספר מוקדים מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. דובר צה"ל שב ומבקש מהציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף, המצילות חיים".

11:50 | עיריית כרמיאל הקימה מוקד חירום למשפחות שילדיהם בילו במסיבה בדרום: "בעקבות המידע שישנם תושבי כרמיאל שנסעו הלילה למסיבת טבע באיזור הדרום מקימה עיריית כרמיאל מוקד למשפחות כרמיאליות.
משפחות מוזמנות בשלב הראשון להירשם במוקד העירייה – 106. העירייה תפעל ככל הניתן מול גורמים בדרום לגייס מידע". נציין כי בשלב זה לא ברור בכמה צעירים מדובר.

בעפולה כינס ראש העיר אבי אלקץ את נציגי העירייה וקרא לתושבים להגביר ערנות: "אנחנו עוקבים מקרוב אחרי האירועים בדרום ומחזקים את תושבי הדרום. אנחנו נמצאים בעירייה לישיבת חירום על מנת להתכונן לכל תרחיש באזור. רכבי ביטחון שלנו מסיירים ברבחי העיר ובמיחד בכניסות והיציאות כרגע אין הנחיות מהצבא אבל אנחנו נערכים לכל תרחיש. אני מבקש מכולם לפקוח עיניים ולהמתין להנחיות בהמשך".

בשל האירועים וההסלמה הביטחונית קרא ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט לתושבים שנושאים איתם נשק לקחת אותו איתם במידה והם יוצאים מהבית.

גם בכרמיאל כינס ראש העיר, משה קונינסקי לישיבה מיוחדת בחמ״ל העירייה את צוותי הביטחון והחירום של העירייה ובמקביל, הנחה את אגף הביטחון והחירום בעירייה להיערך לכל תרחיש, להגביר את סיורי השיטור העירוני ולהיערך אם יהיה צורך בכך גם לפתיחה מיידית של המקלטים הציבוריים אם המערכה תתרחב לצפון.

ראש העיר משה קונינסקי: "בשעות האחרונות, אנו עדים למטחי טילים בדרום ובמרכז ולחדירת מחבלים בדרום. נכון לעכשיו אין הנחיות מיוחדות לצפון ושנכונות גם לכרמיאל, אך לנוכח המצב, הנחיתי את צוותי החירום בעירייה להיערך לכל תרחיש אם המערכה תתרחב גם לצפון. אני מחזק את תושבי הדרום והמרכז וסומך על צה"ל וכוחות הביטחון שיגיבו בעוצמה. אני קורא לציבור לגלות ערנות ולהיות קשובים להנחיות פיקוד העורף ועיריית כרמיאל".

נציין כי במספר קבוצות וצאפ קוראים תושבים לפתוח מקלטים בשל החשש להסלמה גם בצפון, בין ההודעות ישנם גם תלונות על מקלטים שלא שמישים בעירייה הודיעו שיבדקו את התלונות.

זמן קצר אחרי הישיבה הראשונה קיים ראש העיר ישיבה נוספת עם בנוכחות מפקד תחנת כרמיאל סנ"צ מורדי אלקובי, סגל הפיקוד של התחנה ואנשי אגף הבטחון בעירייה סוכם על הצבת מחסומים ובדיקות בכניסה לעיר, פתיחת ובדיקת כל המקלטים הציבוריים, תגבור כוחות בעיר על בסיס משטרה, שיטור עירוני, משמר השכונה ומתנדבים, תגבור אבטחה בבתי הכנסת. הציבור מתבקש לגלות ערנות, להקשיב להנחיות ולמי שיש נא לשאת נשק".

ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה פרסם גם הוא הודעה לתושבים ובה כתב: שבת וחג עצובים לעם ישראל לאור הפרסומים ולכן חשוב לעדכן אתכם במידע הרלוונטי לעירנו. חשוב להדגיש כי העדכון הזה, והבאים אחריו, מטרתו להרגיע אתכם ולהשרות בכם שקט ובטחון. לאור ירי הטילים על יישובי הדרום, מרכז הארץ וירושלים וגם חדירת מחבלים לישובים בדרום: הרשות לא קיבלה הנחיות כל שהן מפיקוד העורף מחוז צפון, ברור כי צה״ל יגיב בחומרה רבה ויש סבירות להתפתחות אירוע רב זירתי כולל מהצפון והרשות תהייה קשובה וערוכה לתת מענה לתושבים. יש להגביר ערנות ומודעות למצב לאור המצב. יש לרענן המצאות ציוד חיוני למצב חירום, להכיר את המרחב המוגן והמקלט הסמוך, להוריד את האפליקציה של פיקוד העורף, להאזין לרדיו ולטלוויזיה ולהישמע להנחיות מצילות חיים של פיקוד העורף. הרשות תקיים ישיבת הערכת מצב ביטחונית ותהייה ערוכה לכל התפתחות אפשרית. אנו מחזקים את ידם ורוחם של תושבי הדרום ושל כוחות צה״ל וכוחות הביטחון ומתפללים לשלומם".

מהמועצה האזורית הגלבוע נמסר: "בעקבות הירי והאירועים בדרום הארץ ובמרכזה, ועל פי הנחיות פיקוד העורף, מרחב הגלבוע מוגדר כרגע בשגרת פעילות. ככל שיהיו הנחיות נוספות הנוגעות לאזורנו, נשוב ונעדכן. אנא גלו ערנות ודווחו על כל אירוע חריג".

ראש המועצה המקומית, כפר תבור, עודד הלפרין הודיע על ביטול אירועי שמחת תורה שתוכננו ביישוב ועל פתיחת מקלטים. "על אף הנחיית פיקוד העורף לשגרה בגזרתנו, החליטה המועצה לפתוח מקלטים ברחבי המושבה. בנוסף לכך, בשיתוף מתפללי בית הכנסת הוחלט לבטל את הקפות שמחת תורה הערב. הנחיות פיקוד העורף בגזרתנו נכון לשעה זו לשמור על שגרה, אנחנו מבקשים לשמור על ערנות גבוהה ומזכירים כי כיתת הכוננות של המועצה נמצאת בסיורים ברחבי המושבה. הוקם חמ״ל של כל גורמי הביטחון במועצה לתקשורת שוטפת. אנו בקשר עם גורמי הביטחון, כרגע הנחיית פיקוד העורף בגזרתנו היא שגרה עם זאת אנו מבקשים מהתושבים לשמור על ערנות, ולהישאר בבתיהם ככל הניתן. נמשיך לעדכן במהלך היום במידת הצורך".

משרד החינוך פותח חדר מצב מיוחד ומעמיד קו סיוע רגשי לתלמידים, להורים ולאנשי החינוך: נוכח הכרזת מצב כוננות מלחמה, משרד החינוך פותח היום (שבת) חדר מצב מיוחד בשעה 12:00 בראשות שר החינוך, כדי להיות מוכן וערוך לכל התפתחות ולכל תרחיש אפשרי. כמו כן, המשרד פותח קו סיוע רגשי, המאויש על ידי אנשי המקצוע של השירות הפסיכולוגי ייעוצי, שיעמוד לרשות תלמידים, הורים וצוותי החינוך. מספר הטלפון של קו הסיוע: 6552*, שלוחה 5.