נחמני: "בועז יוסף הוא ראש עיר חרדי בלבוש חילוני. קובי מיצה את היכולות שלו"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 12.06.23

מצטרף נוסף לקרב על ראשות עיריית טבריה, איש התקשורת אופיר נחמני הודיע בסוף השבוע על כוונתו להתמודד בבחירות הקרובות. בריאיון לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו" תקף נחמני את התיקון לחוק שעבר בקריאה טרומית המאפשר לבועז יוסף להתמודד בבחירות הקרובות וביקר את התנהלותו של רון קובי כלפי אריה דרעי.

נחמני: "יכול להיות שזה נכון שההכרזה הייתה מהבטן אבל זה נובע מזה שאכפת לי. אני מכיר את העיר מקרוב ומסייע לתושבים מול העירייה והרשויות ועשיתי את זה בהתנדבות ובאהבה לאורך שנים. המטרה שלי היא להיות ראש, עיר אני מפרגן לכל מועמדים ולא מזלזל באיש אבל בקרוב ישמעו את כל התוכניות שלי והרעיונות שיש לי לטובת העיר".

אתה אומר שאתה מבין מדוע העיר נמצאת במצב שבו היא נמצאת, תסביר

"לא יכול להיות שמעל 60 אחוז מתושבי טבריה זוכים לפטור כזה או אחר מארנונה, זה לא פייר שהנטל הכלכלי נופל על המשפחות בעלות היכולת וזה צריך להשתנות. הביאו לעיר עולים מאוקראינה שהיו פה זמן קצר ועברו לאזור המרכז ובמקומם הביאו עולים מאתיופיה וזה מראה איך המדינה מבנה פה את העוני. העוני בעיר מובנה ויהיה קשה מאוד לשנות בשנה שנתיים מה שעשו פה 40 שנה אבל אני בטוח שצריך להילחם בכוחות החזקים מאיתנו שהביאו אותנו למצב הזה. תיירות? טבריה לא צריכה להיות רק עיר תיירות זה היה נהדר בשנות ה-80 אבל מאז הכל השתנה וצריך להתאים את לימים האלה".

בראיון התייחס נחמני ל"חוק בועז יוסף": "טבריה הרבה יותר חשובה מבועז יוסף אין לי שום דבר נגדו והיינו בקשר חברי לפני שהוא הגיע לעיר. בועז החליט שאף אחד לא מדבר וכותב עליו וכשפרסמתי משהו הוא תבע אותי וניצחתי. הוא חויב לשלם לי פיצוי תוך 30 ימים ולמרות שהזמן עבר הוא עדיין לא שילם לכן ניגשתי להוצאה לפועל ונאלצתי לפתוח נגדו תיק. גם אם הוא יתמודד בבחירות הוא יפסיד".

לדעתי בועז יוסף ייפסל בבג"צ, אנחנו לא רפובליקת בננות שהם יעבירו חוק הזוי שיוצא נגד מבקר המדינה שעבר על כל המחדלים ותיקן את החוק ועכשיו מגיע ח"כ זוטר כמו עמית הלוי ביחד עם כל מיני אחרים ומשנה את החוק. הוא התנהל בצורה מאוד מוזרה ושערורייתית ואני לא מבין למה הוא מתאבד על החוק הזה. אבל אי אפשר להתעלם מזה שאריה דרעי החליט שרון קובי לא יהיה פה ראש עיר והוא צודק כי ההתנהלות של קובי כלפיו הייתה לא תרמה והיה צריך לחשוב על "היום שאחרי" וקובי במקום לכתוב את המציאות בטבריה מחדש הוא לוקח מגפונים ושורף את כל האנשים שיכולים לעזור. הוא לא יהיה ראש עיר, הוא מיצה את היכולות שלו ב 2018".

אתה לא פוסל חבירות פוליטיות

"הכוונה היא לעשות קמפיין למשך חודשיים-שלושה ואחריהם נשב ונבדוק מי המועמד שיכול להתמודד מול בועז יוסף ולנצח אותו בקלפי כי חשוב להחזיר את טבריה לטבריינים. אם בועז יתמודד בסופו של דבר אני מבטיח שנגבש קואליציה נגדו ואני ממליץ לחרדים לא להתאחד איתו כדי שזה לא יפגע בהם בסופו של דבר. בועז יוסף הוא ראש עיר חרדי בלבוש חילוני".