נעצר תושב טובא בחשד לגביית דמי חסות, המשטרה קוראת לציבור לסייע באיתור קורבנות נוספים

יובל יוספי | 11.08.23

משטרה עצרה תושב טובא זנגרייה בחשד לגביית דמי חסות וקוראת לציבור לסייע באיתור קורבנות נוספים.

החשוד הוא נתפס באתר בניה סמוך לצומת גיבור לאחר שקבלן מסר כי הוא נדרש לשלם פרוטקשן לחשוד. שוטרים שהגיעו למקום חסמו את רכבו של החשוד בסחיט והוא נעצר במקום ונלקח לתחנת המשטרה. בתום דיון הארכת מעצרו נקבע כי הוא ישהה במעצר עד יום שני (14.8). כעת, בניסיון לבסס ולחזק את תיק החקירה נגד אסמעיל קוראת המשטרה לציבור לדווח על מקרים נוספים של גביית דמי חסות או דמי שמירה לחשוד רמי אסמעיל במוקד 100 או להגיש תלונה בכל תחנות המשטרה  ברחבי הארץ.

בהודעה שפרסמה המשטרה נמסר כי היא "פונה אל ציבור האזרחים, שלא להיכנע לניסיונות גביית פרוטקשן, יש להודיע על כל חשד למוקד 100, שידאג להזניק כוחות למקום. עברייני פרוטקשן מבצעים פעמים רבות סיור מקדים באתר אותו הם מבקשים לסחוט, או לשם הכרות עם סידורי האבטחה או לשם תכנון היעד להצתה, או חבלה. גם במקרה של פניה מאיימת או אף הצעה של שרותי שמירה יש לפנות מיד למוקד 100. שוטרי משטרת ישראל יפעלו בכל כוחותיהם על מנת ללכוד את החשודים גם אם טרם ביצעו את זממם. היה וכבר נפגעתם, הודיעו למשטרה, כניעה לסוחטים לא מבטיחה דבר ורק תביא להעמקת הסחיטה והמשכה.

מ"מ מפקד מרחב כנרת, נצ״מ רן אופיר. קרדיט: דוברות המשטרה

נזכיר כי רק ביום שלישי האחרון הודיעה המשטרה על הגשת הצהרת תובע נגד תושב טובא זנגריה – יוסף חוסיין הייב בן 32 לאחר שנחשד כי ניסה לסחוט באמצעות איומים שני בעלי עסקים בצפון ודרש מהם לשלם 900 אלף שקלים אחרת יפגע בהם ובמשפחותיהם.

במקרה אחד  בעל עסקים שבבעלותו וילות אירוח בשכונת  נוף כנרת בעיר צפת קיבל דרישה באמצעות וטסאפ לשלם 400,000 שקלים אחרת יפגע – ״תקשיב…אתה על הכבנת (הכוונת) יודעים כמה יש לך בתים וכמה כסף תקשיב טוב מאד אם תדבר למשו (למשהו) אתה והאבנות (והבנות) שלך הלכתם והבתים ילכו… מהאיום יש לך חוב 400,000 אלף…״

במקרה אחר מנהל בית עסק להמרת כספים (צ׳אנג׳) באזור הכפר בוקעטה נדרש באיומים לשלם 500,000 שקלים אחרת הוא יפגע ״..יש לך עד יום שישי עוד יומים להביא 500,000 אלף.. יש לך עד היום בערב בשעה 07:30 לשלוח הודעה כי אתה מוכן, הבנת אידיוט.. איתך טובא אל תשחק…תזהר.. אתה רוצה שנתחיל באלימות..״.

עם קבלת התלונות נפתחה חקירה במהלכה הצליחו להתחקות חוקרי המחוז הצפוני אחר זהות החשוד שנעצר ולאחר עבודה מאומצת נאספו די ראיות נגד החשוד שהובילו להגשת הצהרת תובע על ידי פרקליטות מחוז צפון.

מעצרו של החשוד הוארך ובהתאם להצהרת התובע שהוגשה עלי ידי חוקרי מחוז צפון בכוונת פרקליטות מחוז צפון להגיש נגדו כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.