סיבוב פרסה שני: שי יזרעאלי (שוב) מועמד לראשות המועצה עמק יזרעאל

ירין דורון | מדברים ברדיו | 12.06.23

חודשיים אחרי אחרי שהסיר את מועמדותו ועצר את קמפיין הבחירות חוזר יזרעאלי לזירה הפוליטית לקראת הבחירות בחודש אוקטובר על ראשות המועצה האזורית עמק יזרעאל.

בתוכנית "מדברים ברדיו" שוחח יזרעאלי אצל ירין דורון ואמר: "הבחור עם הניסיון הענק עוזב, הוא ליווה אותי וכנראה שהוא מבין שאני מוכשר מספיק לעסוק בתקפיד הזה. אני לא פוחד מגודל הנעליים של בצר ואני בטוח שמי מתאים לשאת בתפקיד זה אני למרות שאני לא מחפש כיסא. אני נכנסתי לתמונה אחרי שאייל סיים את דרכו, אף אחד מהמועמדים האחרים לא גדל במועצה".

האם תקבל תמיכה מבצר?

"זאת לא שאלה של חושב, אני בטוח בזה. אני לא סוגר דלתות בפני אף אחד אני לא מתחייב על שום דבר עם אף אחד. יש לנו מאבקים מול רשויות שכנות שלוקחים מאיתנו קרקעות ומבקשים ארנונה במפעלים כאלה ואחרים ועל פי ועדת הגבולות נאבד כ-20 מיליון שקל וצריך להיערך לזה. אנחנו צריכים להעניק ביטחון לתושבים שלנו".

איפה עומד נושא האיחוד עם מגידו?

"חבר הכנסת ואטורי היה אמור להגיש הצעת חוק לאיחוד רשויות בין סעיפה היה גם במועצה מגידו. אני יודע שבמגידו יש רוח גבית לזה, למרות שחולבסקי מתנגד ואני מצר על כך. אני בעד חשיבה ציבורית רחבה כדי להעניק ליישובי עמק יזרעאל ומגידו יותר שירותים נוחים אבל עצם זה שזה מונח בוועדת חוקה והפנים של הכנסת זה אומר שהדברים כן יתגלגלו".

|
|

כזכור, כבר בחודש דצמבר פרסמנו כאן לראשונה על כוונתו של יזרעאלי להתמודד בבחירות הקרובות על ראשות המועצה. אז אמר בראיון בתוכנית "מדברים ברדיו" שיפעל לשמור על העמק כפי שהוא היום: "כדי להיות ראש מועצה נדרש ניסיון רב, יכולות מוכחות, חיבור לשטח והבנה עמוקה של התהליכים המתרחשים. נהיה חייבים להתקדם ולהתנהל בביטחון ומתוך ניסיון".

אלא שארבעה חודשים אחרים בצעד מפתיע הודיע יזרעאלי שהוא עוצר את קמפיין הבחירות וכי אין בכוונתו להתמודד מול אייל בצר אותו הגדיר "סוס מנצח": "אנחנו יודעים שהולכות לרדת עלינו גזרות חדשות כמו חוק הרעש שיחזיר את שדה התעופה לבמה ומי שיודע להילחם בזה זה ראש המועצה אייל בצר. בצר יכול לעשות פה עוד חצי קדנציה לא מחליפים סוס מנצח, אני חושב שהאזרחים צריכים את ההכוונה שלו והידע שלו כי אי אפשר לשחק פה בתושבים".