ליל דמים בחברה הערבית: שתי נשים נרצחו בואדי ערה ושפרעם, גופתו של תושב אום אל פחם אותרה בדירה

רותם אטיאס | חדר החדשות | 04.10.23

האלימות בחברה הערבית גבתה היום (ד') את חייהם של שלושה בני אדם. בעירון נרצחה יסמין ג'אברין בת 26, אם לשתי בנות, בסמוך לתחנת המשטרה בעיר בחניון המשמש אולם אירועים. היא נורתה למוות ברכב ונפצעה אנושות כוחות הצלה שהגיעו למקום ניסו לבצע בה פעולות מצילות חיים אך מותה נקבע בדרך לבית החולים. בשל קרבת תחנת המשטרה לאזור הרצח כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום ופתחו בחקירה ובמצוד אחרי מבצעי הרצח שטרם נתפסו.

זירת הרצח בואדי ערה

מפקד מחוז חוף ביקר מוקדם יותר בזירת האירוע וקיבל עדכון מהשוטרים שהגיעו ראשונים לזירה. בהערכת מצב בהשתתפות סגל הפיקוד של המחוז, מרחב מנשה ותחנת משטרת עירון יחד עם גורמים מקצועיים הוחלט על חקירת האירוע ביחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב מנשה. מפקד מחוז חוף מסר: "מדובר ברצח נתעב, ידנו הארוכה תגיע לכל אדם שיבחר לעסוק בפלילים גם אלו שימלטו מידי החוק בתחילה, ימצאו עצמם מאחורי סורג ובריח במהרה. נקצה מיטב החוקרים ונפעיל כלל האמצעים העומדים לרשותנו לפענוח האירוע".

כשעתיים לאחר הרצח בעירון נורתה אישה בת 40 בשפרעם ונפצעה אנוש. היא פונתה לבית החולים תוך מאמצי החייאה. במרכז הרפואי רמב"ם נמשכו פעולות ההחייאה אך כעבור זמן קצר נאלצו הרופאים לקבוע את מותה של הפצוע.

ממשטרת ישראל נמסר כי בנוסף לאשה נפצע קל גבר שזהותו טרם ידועה. "השוטרים הוזנקו למקום האירוע, החלו בסריקות לאיתור החשודים בירי ופתחו בחקירת נסיבות המקרה. הרקע לאירוע נמצא בבדיקה".

נזכיר כי מוקדם יותר היום אותרה גופתו של עלי מחאג'נה בן 40 בדירה נטושה באום אל פחם. על פי דיווח של כוחות ההצלה על גופתו נמצאו סימני אלימות קשים ופציעת ירי. במשטרה מסרו כי מחאג'נה מוכר למשטרה מתחום הסמים ומשפחתו היא זאת שאיתרה את הגופה אחרי שלושה ימים שבהם נעדר. על פי עמותת יוזמות אברהם מתחילת שנת 2023 נרצחו 196 בני אדם, 177 מהם נורו למוות, 14 נשים נרצחו באירועי אלימות. נזכיר כי בתקופה המקבילה אשתקד היו 82 קורבנות.