עו"ד נאור: "השם של יוסף התגלגל בפרשות לא נעימות"; יוסף: "רודפים אותי כי אני לא שמאלן, שיאכל את הלב"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 21.03.24

מינוי בועז יוסף לתפקיד ראש הוועדה לתכנון ובנייה בצפון מעורר סערה לאחר שהתנועה לאיכות השלטון דורשת מסמכים, במסגרת חוק חופש המידע, כדי לבחון האם יוסף הצהיר על זיקה פוליטית לגורמים פוליטיים.

עו"ד תומר נאור מהתנועה לאיכות השלטון: "שמתמנה אדם ליו"ר ועדה לתכנון ובנייה הוא צריך למלא שאלון שהוא תצהיר לכל דבר ועניין ומחייב אמירת אמת וכחלק מהשאלון הוא אמור להצהיר על זיקות פוליטיות בין אם לשר ממנה או לאחד משרי הממשלה כולל זיקות משפחתיות. חלה חובה להצהיר אמת שכן אם לא זאת כמו עדות שקר".

"הדבר שאנחנו רוצים לבדוק האם בועז יוסף ששמו התגלגל בשנה האחרונה בפרשות מאוד לא נעימות של ניסיון לשנות חוק בישראל באופן פרסונלי, היה ברור לו מה המשמעות של החוק והוא אדם שסיפר במשך שנים סיפר שהוא הגיע ביו"ר ועדה קרואה ואין לו כוונה להתמודד וברגע שהפטרונים הפוליטיים החליטו שהם פותחים לו את הדרך הוא החליט להתמודד. זה אחד המקרים היותר מסריחים בשנה האחרונה קשור בשמו של בועז יוסף. עכשיו הפטרונים הפוליטיים שלו על פי הנטען בתקשורת מסדרים לו את הג'וב הבא. לכן במסגרת בקשה לחופש מידע אנחנו מבקשים את המסמכים של השאלון לבדוק מה הוצהר".

"במידה והצהיר אמור להיכנס פה הליך שבודק את כישוריו המיוחדים ואם הכל כשר נברך על מוגמר כי יש לו רקע מתאים. שמעתי על ה איש רק דברים טובים לפני שהוא נכנס לקומבינה ובשלב מסוים הכוח שיכר אותו ושמו ייזכר לדיראון עולם כשניסו לייצר עבורו חוק פרסונלי. אני מנחש שלא יהיה קשה לטעון זיקה במקרה של המינוי, מספיק לפתוח את כלי התקשורת וחבל על שם של אדם שהיה מוערך והשחיר את שמו".

בועז יוסף הגיב בחריפות לדברים: "שמעתי את השטויות שנאמרו, אין יותר מגיבוב שטויות מזה מפני שהוא כבר קבע שמה שאומרים בתקשורת זה נכון. עו"ד נאור נתלה על כתבים איזה שטויות אלה? למי שאני מקורב אמרתי שאני מקורב ואני מצהיר שאני לא מקורב לאריה דרעי, לא לנתניהו, גנץ או לפיד. אם מי שאני מקורב הוא בא אליי הביתה לשתות קפה ומבלה איתו ואני חבר בתנועה שלו, שיגדירו מה זה מקורב. מה לעשות שהרקורד שלי טוב ורוצים למנות אותי לתפקידים? שיבדקו את הציונים שלי גם פה בעיריית טבריה אחרי שלוש שנים שיבוא תומר המהולל ויבחן מה התוצאות בדיעבד של הכהונה שלנו כאן. עשינו מה שלא עשו כאן שלושים שנה בלי תקציב ממשלתי. אז שתומר ימשיך לשבת איפה שהוא יושב הוא לא יקבע את מי למנות ומה לעשות".

האם הצהרת על זיקה מסוימת בשאלון?

"אין לי זיקה אז מה אני אשקר כדי לרצות את תומר נאור? לא צריך לחכות לחופש המידע כי לא הצהרתי שיש לי זיקה, יכולתי להצהיר זיקה ואז הייתי משקר. יש לי מספיק תכונות שהם מעבר לכל אחד אחר שהתמודד לתפקיד. אז אני מציע שתומר ימשיך לאכול את הלב, שאני לא שמאלן וימשיך לאכול הלב כי אני אהיה בתפקיד על אפו וחמתו".

אתה חושב שהתנועה רודפת אותך כי אתה לא איש שמאל?

"נכון. אם הייתי מקורב לגנץ או השם שלי היה זילברמן ממפלגת "יש עתיד" אז לא היו רודפים אותי".

על בחירות לתפקיד אמר: "הייתה ודעת איתור, במרץ 2023 ניגשתי ועברתי את כל התהליכים ובנובמבר בגלל המלחמה הכל הוקפא. הייתה ועדת איתור שבחנה 40 מועמדים ואם יגידו לי שמתוכם אני פחות טוב מאחד שניגש אני אסיר את המועמדות שלי. מה לעשות שאני 32 שנה בשלטון המקומי, הייתי ממונה מחוז ויש לי עבר עשיר בתכנון ובנייה והייתי חבר ויו"ר של ועדות בגליל התחתון. אז שיקום מי שיש לו רקורד טוב מזה, זה מאוד כואב שמדברים על מקורב ולא מדברים על הרקורד. נכנסים בי כדי לסגור חשבונות עם פוליטיקאים כאלה ואחרים. אם זה עורך דין שמתבסס על עובדות שמתפרסמות בתקשורת אז אתה יודע מה הוא שווה, אני מזלזל בעורך דין שמתבסס על כתבים והופך את זה לעובדה, הוא צריך להתבייש".