עו"ד שמעון: "במשך כל החקירה החוקרים ננעלו על ליעד והתעלמו לגמרי מכיווני החקירה האחרים"

יאיר קראוס | מדברים ברדיו | 08.03.23

התפתחות דרמטית בתיק רצח יואל להנגהל: בדיון שהתקיים בבית משפט מחוזי נצרת טען השופט כי עוצמת הראיות נגד החשוד ליעד אדרי חלשות. נזכיר כי נגד אדרי הוגש כתב אישום המייחס לו עבירת רצח. במהלך דיון ביקש השופט עראפת טאהא משירות המבחן לבחון חלופת מעצר לאדרי.

עו"ד ציון שמעון, סנגורו של אדרי התייחס להחלטה: "מהיום הראשון אמרנו שהתיעודים וכל תחקירים מעידים שמישהו אחר הוא זה שדקר את המנוח. אין בין ליעד לבין המנוח שום מגע ואין שום תיעוד או עדות שהוא היה עם סכין. יואל נדקר דקירה אחת שהובילה למותו ובידי המשטרה היה הקטין שדקר והוא אפילו התוודה שהוא זה שדקר והוא יושב בבית. החוקרים פשוט התלבשו על ליעד מהרגע האחרון, במשך כל החקירה הם ננעלו עליו כחדורי מטרה והתעלמו לגמרי מכיווני החקירה האחרים. יש עדויות נגד קטין אחר ששוחרר שהוא זה שדקר, הוא הודה שדקר והודה שהחביא סכין ובחרו לשחרר אותו לביתו".

עו"ד שמעון

עוד התייחס עו"ד שמעון לחקירה נגד מרשו: "ליעד לאורך כל החקירות התחנן לבדיקת פוליגרף הוא הודה שהוא בעט במנוח אבל מפה ועד דקירה ורצח המרחק עצום. הוא לא רצח ולא דקר. אני לא מכיר בכל שנותיי כעורך דין אף נאשם שמבקש לבצע בדיקה בתיק רצח כי זה מאוד מסוכן וליעד עבר את הבדיקה ויצא דובר אמת ועדיין לא קיבלו את הגרסה שלו. ראש צוות החקירה אמר כבר ביומיים הראשונים "ידענו שליעד הרוצח". נכון שהוא הבגיר היחיד מבין עשרות קטינים שהיו שם והוא זרק בגדים לאחר המקרה ושיקר בחקירה כדי להגן על חברים שלו לא משנה למה – אבל אי אפשר להתעלם מראיות ועדויות שמוכיחות שלא היה לו מגע עם המנוח"

להאזנה