עטר: "מאוד מודאג מהאופן שבו המדינה מתייחסת לסוגיה של ביטחון האזרחים וביטחון"

חיים הכט | מדברים ברדיו | 02.05.24


במערכת הביטחון מדללים כוחות ביהודה ושומרון וזה בולט מיוחד בקו התפר, מה שמגביר את הלחץ בקרב התושבים. בנוסף כיתות הכוננות לא מקבלות חסות של מדינת ישראל. בימים האחרונים תושבים קיבלו מכתבים רשמיים שבהם נכתב כי התארכות המלחמה שילוב ריבוי ההתראות והאיומים, יוצרים צורך לשמר את מערך השמירה. חברי כיתת הכוננות שגויסו בצו 8 ב-7.10, עומדים להשתחרר לאחר תקופה של חצי שנת שירות בהם איישו חבריה, יחד עם עשרות מתנדבים, את עמדות השמירה. על מנת ליעל את התהליך יוצאים בקול קורא לכל תושב לאחר שירות צבאי לקחת חלק בהקמת כוח עתודה לשמירה על המושב מתוך שליחות ומחויבות לשמירה על הבית".

ראש המועצה האזורית הגלבוע, דני עטר ביקר את התנהלות המדינה: "אני מאוד מודאג מהאופן שבו המדינה מתייחסת לסוגיה של ביטחון האזרחים וביטחון האזור לאור מה שקרה ב-7.10 ומה שקורה מאז שהוא לא פחות חמור. אני חושב שעצם העובדה שיושב מישהו איפשהו ומחליט בהינף יד להודיע לנו שמספיקים וכאילו אין מלחמה ומצד שני אנחנו שומעים את הקריאות והקולות ואני לא מבין את הפער העצום הזה, אני מאוד מודאג ממנו. אני משוחח עם הקצונה הבכירה והדרגים הבכירים וכל אחד מגלגל את זה ממנו והלאה ואני מודאג מאוד".

"האופן שבו מדינת ישראל מנהלת את ענייניה זה לא חדש לאף אחד, כל אחד יודע איך מתקבלות ההחלטות ואיך תהליך מתחיל להתגלגל וזה שיש פער בין המציאות לתהליך קבלת ההחלטות והתוצאה שלו גם לזה התרגלנו. אבל חשבתי שקרה לנו גם כעם, כחברה ומדינה ב-7.10 שזהו בנושאים האלה לא לוקחים סיכונים שהיינו לקוחים עד ה-6.10 ואני ממש מופתע. אני לא רוצה להעלות את רמת הלחץ אבל מי שמצוי בפרטים, וזה לא מידע ממודיעיני ברמת סיווג והכוחות שפועלים בג'נין, יודע שזה חסר אחריות ועל ראשו וכתפיו האחריות לכל מה שיקרה פה".

"אנחנו פועלים שגם בכוחותינו הדלים נעשה מה שצריך, הבעיה היא איפה החולייה שמחברת אותנו למדינה שיש ממשלה בישראל שצריכה לקבל החלטות יש פער כזה גדול בין הרעש שהם עושים לבין המציאות חסרת האחריות הזאת. בימים הקרובים נשלים את ההיערכות שלנו, אנחנו בקשר עם גורמי צבא ומשטרה וכל מי שפועל בגזרה שלנו. אני מקווה שבימים בקרובים ניתן מענה חלקי כי אנחנו לא מסוגלים לתת מענה מלא לצרכים אבל תתעוררו שם בירושלים".