עשרות מפגינים שוהים מחוץ ליישוב נווה אטיב שם מתארח ראש הממשלה נתניהו

ירין דורון | 08.08.23

עשרות מפגינים ישנו הלילה במאהל בכניסה למושב נווה אטיב זאת לאחר שהמשטרה מנעה את כניסתם אתמול. הבוקר הם הגישו עתירה לבג"צ בדרישה שיאפשרו להם להפגין מול בית המלון שבו ראש הממשלה מתארח.

הבוקר הוגש בג"ץ ע"י נציגי המפגינים בדרישה שבית המשפט העליון יאפשר להם להפגין מול בית המלון בו מתארח ראש הממשלה עם רעייתו. זאת לאחר המשטרה חסמה את הכניסות למושב ואף הביאה מכת"זית למקום. גורמי האכיפה הודיעו כי תאושר כניסה רק לתושבי המקום ולא לאורחים . "הביקור שלו הורס את מרקם החיים ביישוב, הוא לא רצוי פה", טוענים חלק מתושבי נווה אטיב. .אנשי ארגון "אחים לנשק" הקימו מתחם אוהלים בקרבת המקום והעבירו בו את הלילה. מספר מפגינים הצליחו לחדור את מעגלי האבטחה הרבים ולהגיע סמוך למלון עצמו. מי שכן הצליחו להקים קול צעקה מול ראש הממשלה הם כ-20 תושבי המושב שמחו וקראו "ישראל היא לא דיקטטורה". אנחנו מקווים ששאר המפגינים שמגיעים לכאן מכל רחבי המדינה והצפון יצליחו להגיע ויסבירו לראש הממשלה שהוא לא רצוי פה במושב הנידח שלנו – ולא בשום מקום. סיפרו. טענות נשמעו גם  לא מעט מאורחי המלון שהתרעמו על כך שלא יכלו להגיע עם רכבם עד למתחם המאובטח, ונאלצו לצעוד עם הציוד שלהם בעלייה לא קלה.

בשעה זו הוגשה עתירה דחופה לבג"צ לקבלת צו על תנאי שיאפשר למפגינים לקיים מחאה במושב. העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין גונן בן יצחק, גבי לסקי ואמי קליין מי שמארגת את המחאה.

עו"ד גונן בן יצחק שהגיש את העתירה התייחס לאירועים וטען כי המשטרה חזרה בה מהסיכומים עם המוחים משיקולים פוליטיים: "אנשים תיאמו את הגעתם עם המושב והיו מקובלים גם עם המשטרה אבל המשטרה חזרה בה. כולם רואים שהשר בן גביר השתלט על המשטרה והניצבים נמצאים באודישן למפ"כלות והם שומעים מה הוא אומר. מישהו מהמשטרה פועל בצורה פוליטית לחלוטין ובניגוד להנחיות וזה פרומו לדיקטטורה. ברור לחלוטין שבתוך הסיפור יש ראש ממשלה ורעייתו ויש שיקולים של אבטחה ואנחנו מקבלים את זה. אבל מה שקורה פה כרגע זה מעשה שלא ייעשה כשהמשטרה מתעלמת מהבקשות שלנו לאפשר לנו להפגין. ברגע שאתה לא יכול לקיים מו"מ הכרחי עם המשטרה אני חושב שהעניין אומר דרשני".