פרסום ראשון: אלי ברדה לא יתמודד בבחירות הקרובות

חיים הכט ורותם אטיאס | 01.06.23


תם עידן: ראש העיר אלי ברדה הודיע שיפרוש מהחיים הפוליטיים אחרי 25 שנה. נזכיר שברדה הודיע עוד לפני הבחרות האחרונות שמדובר בקדנציה האחרונה שלו אך בחודשים האחרונים שמר את הקלפים קרוב לחזה סירב להצהיר שאכן לא יתמודד ואף פיזר לא פעם רמזים שישנה אפשרות שיבקש שוב את אמון הציבור בבחירות שיתקיימו בחודש אוקטובר.

כך קרה בלא מעט ישיבות מועצה גם באחרונה שהתקיימה ביום רביעי באחרון אז בעימות שפרץ בינו לבין בן חיים אמר: "גם בקדנציה הבאה תהיה יו"ר ועדת ביקורת".

אלא שהערב (ה') במהלך טקס לכבוד יקירי העיר בחר ברדה לשים סוף לשמועות ולספקולציות והצהיר רשמית על סיום דרכו וכוונתו לפרוש מראשות העיר והטיח האשמות קשות ביריבו הפוליטי בן חיים כשהוא נמנע מלנקוט בשמו. ברדה הודה בתחילת דבריו להוריו שעלו לארץ וחוו את קשיי המדינה ולבני משפחתו שסייעו לו בתקופת כהונתו ואמר: "משפחתי היקרה בלעדיכם לא הייתי מצליח, הייתי חצי בן אדם וסליחה על השנים לא הקדשתי לכם". לאחר מכן הודה לתושבי העיר שבחרו בו ולשותפיו הפוליטיים לאורך השנים. לאחר מכן פנה לתושבים העיר ואמר: "אני קורא לחברי במועצת העיר, למנהלים בראשות בכלל לתושבי העיר שאוהבים את העיר לעשות צעד קדימה להרים את הדגל ולצעוק – מי מצטרף אליי. בהמשך לאחד כוחות כדי להבטיח את ניצחונו של בעל הסיכויים הטובים כדי להמשיך את דרכה של העיר".

לאחר מכן התפנה ברדה להטיח ביקורת קשה בבן חיים וכינה אותו צבוע: "אני רוצה לספר לכם שלפני 2086 שנים המלך אלכסנדר ינאי נכנס לפנתאון בזכות אזהרת אשתו שלומציון מפני הצבועים והמתחסדים למיניהם. הוא אמר לה אל תפחדי לא מהפרושים ולא מהצדוקים אלא מהצבועים שעושים מעשה זימרי. הצבועים האלה לא הפסיקו לפגוע בשמה הטוב של העיר ובתושביה. כל כך השמיצו והוציאו דיבתה רעה רק בשביל לזכות בכמה לייקים. הצבועים האלו כמו משמיצים כרוניים כמו שקרה בישיבת המועצה האחרונה וכמו בכל ישיבת מועצה בשנים האחרונות ובאתרים המזויפים שהם הקימו הם פגעו בשמה הטוב של העיר כי הם דאגו רק לעצמם ותושבי העיר שאכפת להם מהעיר הביקורת הבונה היא מכשלת ומעצימה היא מחזקת אותנו אבל מהצבועים האלה צריכים להזהיר. אני רוצה להודות לכם על 25 שנות כהונה ועבודה למענכם ואתכם. אמשיך ללוות את העיר מרחוק ואתפלל למען הצלחתה של העיר".

האזינו לדברים

ברדה, הוא ראש העיר השביעי של מגדל העמק והוא מכהן בתפקיד משנת 1998 לאחר שניצח בסיבוב השני את סוזן עמור רעייתו של ראש העיר היוצא שאול עמור. הוא הצטרף למפלגת "הליכוד" בשנת 2002 ומשנת 2014 הוא מכהן בנוסף להיותו ראש עיר גם כיו"ר האספה הכללית של מרכז השלטון המקומי. לאחר ניצחנו הסוחף בבחירות 2013 אז גבר על עמוס גלם וזכה ב-70 אחוז מהקולות חלה ירידה במעמדו בעיר ובבחירות האחרונות ב 2018 גבר על יקי בן חיים ברוב של 56.97 אחוז בלבד. בשל כך בתחילת הקדנציה האחרונה התקשה ברדה להקים קואליציה וגם לאחר שהקים אותה בשנה האחרונה נרשמו לא מעט חיכוכים עם הסיעות החרדיות כשהשיא היה פרישתו מהקואליציה של נחום אסולין.

גורמים פוליטיים בעיר טוענים שלאחרונה גם ברדה עצמו חש בהתקרבות בין בן חיים לסיעות הדתיות וייתכן כי למהלכים פוליטיים אלו היה משקל מכריע בהחלטתו הסופית לפרוש. מנגד, מקורביו טוענים כי ההחלטה נבעה מלחץ שהפעילה עליו משפחתו לפרוש מהפוליטיקה.

בתוכנית "מדברים ברדיו" שוחח חיים הכט עם אלי ברדה