פרסום ראשון: גיורא זלץ עשוי לחזור בו מהודעת הפרישה ולהתמודד שוב בגליל העליון

ירין דורון ויובל יוספי | מדברים ברדיו | 03.07.23


פחות מארבעה חודשים אל תוך הבחירות המקומיות, ועל אף שהסתמן כי המרוץ לראשות המועצה האזורית הגליל העליון יהיה מורכב משתי מתמודדות, גורמים בסביבתו של ראש המועצה גיורא זלץ, סיפרו לרדיו קול רגע כי ראש המועצה המכהן שוקל להתמודד פעם נוספת לתפקיד, ולחזור בו מההצהרה לפיה יפרוש בתום הקדנציה הנוכחית. על פי אותם גורמים, בשבועות האחרונים מופעל לחץ כבד על זלץ מצד חברי מליאה, מנהלי קיבוצים, בכירים במועצה ותושבים, שמנסים לשכנע אותו להמשיך לקדנציה נוספת. אותם בכירים סיפרו כי לראש מועצה חדש יהיה קשה להתמודד עם הממשלה הנוכחית והמצב הביטחוני, וכי המועמדות גלית אורי וזוהר ליפקין, אינן בעלות ניסיון כמו של זלץ. את החלטתו הסופית זלץ יודיע עד לסוף החודש הנוכחי, מתוך רצון להמתין ולראות האם מועמדים חדשים מצטרפים לרשימה. אם בסופו של דבר זלץ אכן יחליט להתמודד לראשות המועצה, הרי שמדובר ברעידת אדמה שתשנה את המפה הפוליטית בגליל באופן דרמטי.

בראיון בתוכנית "מדברים ברדיו" התייחס זלץ לפרסום ואמר לירין דורון: "אמרתי מה שאמרתי (הצהרת הפרישה, ר.א) ממקום מוסרי וזה מה שאני מאמין בו, וכרגע לא רלוונטי נושא המשך הכהונה. זה מאד מחמיא שישנם תושבים שאכפת להם וחברי מליאה שרוצים שאמשיך ואני מקבל עשרות פניות ביום. שני הנושאים המרכזיים שבגללם קוראים לי להמשיך זה הנושא הביטחוני והפוליטי ורוצים מנהיג שנהנה מאמון והערכה ושיש לו ניסיון בתקופה כזאת, והשני הוא שציפו שיהיו יותר מועמדים ונושא הניסיון של המתמודדות על ראשות המועצה. אבל אני חוזר ואומר שכרגע לא עוסק בזה ושזה לא רלוונטי".

"ההבדל ביני לבין ראשי הרשויות שלא ירוצו היא שאני מאמין שראש ראשות צריך לקצוב את הכהונה שלו, האמנתי בזה אז ואני מאמין בזה גם היום עוד הרבה יותר".

עוד התייחס זלץ לשמועות לפיהן הוא מכוון להתמודד בבחירות על תנועה הקיבוצית: "אני מכיר את השמועה וישנן פניות שאחליף את ניר מאיר בתנועה הקיבוצית, זה מחמיא אבל אני חושב שמי שצריך לקחת את המושכות אלה אנשים יותר צעירים, צריך לדעת מתי להגיד זהו הגיע הזמן לעצור".

בעקבות הפרסום התגובות במערכת הפוליטית בגליל לא איחרו לבוא, וישנם גורמים שלא אוהבים, בלשון המעטה, את פניית הפרסה של זלץ. "ישנה אחריות גדולה על גיורא כיו"ר החברה הכלכלית לשעבר, שאישר יחד עם מנכ"לית המועצה בניית גלמפינג ללא אישורים מתאימים וללא היתרים, ובשל כך הפרויקט נפל והותיר חוב של למעלה מעשרה מיליון שקלים לקופת המועצה. עוד מסרו אותם גורמים כי גיורא לא תפקד בקדנציה האחרונה ובילה את רוב זמנו בחו"ל, וראוי שיפרוש בכבוד".