ציון טויטו פורש מהמרוץ: "אפעל למען איחוד של אלבז ואוחנה"

שלומי ברטלר | מדברים ברדיו | 27.09.23

המועמד לראשות העיר צפת, ציון טויטו, הודיע על פרישה מהמירוץ, זאת בעקבות כניסתו של מועמד מפלגת ש״ס יוסי קקון למאבק על ראשות העיר. טויטו, שכבר החל את קמפיין הבחירות שלו לפני מספר חודשים, נאלץ לחשב מסלול מחדש נוכח השינוי הדרמטי בתמונת המצב הפוליטית בעיר, ועל אף ניסיונות לגרום לו להתאחד עם המועמד הנוסף שלום אלבז, הוא קיבל את ההחלטה הסופית לפרוש, ולהשאיר את המאבק בין ארבעה מתמודדים, בהם ראש העיר שוקי אוחנה, יוסי קקון, שלום אלבז וארקדי בארסט. נוסיף כי טויטו כבר הודיע כי במצב העניינים הנוכחי, הוא יקרא לפעיליו לתמוך באוחנה, מאחר והוא מעדיף ראש עיר מקומי, ולא מועמד חיצוני כמו קקון.

בתוכנית "מדברים ברדיו" סיפר טיוטו: "ברגע שהגיע מועמד שנתמך על ידי המפלגות החרדיות בנק הקולות הפך להיות קצר. לי יש הבנה ואחריות ואני שם בצד את כל המחלוקות כדי שסופו של דבר יבחר פה ראש עיר מקומי ולא מישהו שהונחת כמו קקון. הכוונה של ש"ס להפוך את צפת לעיר חרדית על מלא, להקים יחידות דיור לתושבים חרדים. הליכוד הזניח את הפריפרייה אני לא בטוח שהמצב של היום יותר טוב מלפני 40 שנה".

ובגלל זה קראת לתמוך בשוקי אוחנה?

"אני לא קראתי להם לתמוך בשוקי או שלום אבל המצב מחייב איחוד ביניהם אחרת קקון יזכה ביותר מ-40 אחוז. דם רע? יש מציאות ולמרות הדם הרע שזורם ביניהם אם מסתכלים על התוצאות אני לא רואה איך זה מתכנס לניצחון של אחד מהם. אני רוצה לפעול למען איחוד שלהם ואני לא מוכן שנפסיד את העיר בגלל היריבות ביניהם. ארקדי ברסט רץ כדי לשרוף קולות ולכן שוקי צריך לתת לשלום להיות סגן ראש עיר לתת לו כמה ועדות חשובות ולהתחלק בעוגה הזאת".