צפו בתיעוד: בליל כיפור רעולי פרצו לקניון יקנעם ושדדו חנות תכשיטים

חיים הכט | מדברים ברדיו | 26.09.23

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראה ג'יפ כשהוא נכנס דרך כניסה של הקניון פורץ את הדלת ויחד איתו נכנסים ארבעה רעולי פנים. כעבור זמן קצר פרצו הארבעה לחנות תכשיטים וגנבו את תכולת החנות.  

אבי בן דוד הבעלים של חנות התכשיטים סיפר לחיים הכט, בתוכנית "מדברים ברדיו": "זאת סיטואציה לא נעימה שקרתה בשעה 3 בבוקר במהלך ליל כיפור. יש לנו מגוון מערכות שהתריעו בלילה לניידים של שלושת האחים. קיבלנו שיחות מהמוקד שדיווחו שיש התרעות מרובות בחנות שזאת אינדיקציה לשוד באמת באותו רגע הדלקתי את המצלמות וראיתי את האנשים בתוך החנות בזמן אמת כשהם שודדים מכל הבא ליד. שווי הסחורה שנגנבה מעורכת בשלב הראשוני בכ-400 אלף שקלים עוד לפני אומדן הנזקים מסביב לחנות עצמה".

"מדובר במרכז מסחרי ביקנעם שהיו בו מספר נערים במהלך הלילה שהעבירו את ליל כיפור וחלקם התרחקו וחלקם ניסו ליצור מגע איתם וזרקו עליהם אבנים. במקביל אני אספתי מהר חפצים ונסעתי למקום בדרך כבר התקשרתי למשטרה ועדכנתי את שאר המשפחה. הגעתי תוך כמה דקות בודדות למקום ,המחשבה הראשונה הייתה לנסות לאמוד את הנזק הגדול. לא חשבתי על לרדוף אחריהם זה לא תפקידי והם יצטרכו להוכיח את תפקידם".

ספר על העסק

"מדובר בעסק משפחתי של שלושה אחים כבר 5 שנים שאני עובד בחנות ולפני שנה וחצי כבר היה ניסיון פריצה שההערכה שלי שהיה מיועד לנו אבל אז הוא לא יצא לפועל והפעם באותו דפוס פעולה הם הצליחו".

אתם מכירים אנשים חשודים שמסתובבים במקום?

"תמיד יש אנשים שנראים חשודים כאלה שנשארים אחרי שעות הפעילות או שואלים שאלות שלא מתאימות ללקוח ועל כל חשוד אנחנו מדווחים למשטרה ומוציאים צילומים ממצלמות האבטחה".

"יש כספות בחנות, את הדברים היותר יוקרתיים אנחנו שומרים שם אבל בלתי אפשרי להכניס לשם, אבל הם לא ניסו להגיע אליהן. לשמחתי לקוחות מחזקים אותנו ומגיעים לעודד אבל יש דברים שבלתי נמנעים יש חתונות אחרי החגים ואנחנו חייבים להמשיך לתת שירות".