צפירת הרגעה: בוטל הקיצוץ שעלול היה לפגוע ברכבת הקלה בנוף הגליל

ירין דורון | מדברים ברדיו | 16.01.24

לאחר לא מעט מאבקים ומחלוקות אושר אתמול תקציב המדינה לשנת 2024 ולמרות חששות כבדים מצד קברניטי העיר בנוף הגליל – הם יכולים לנשום לרווחה לאחר שהתברר כי לא תהיה פגיעה בפרויקט הרכבת הקלה שתחבר בין חיפה לנוף הגליל.

נזכיר כי בשל עלויות המלחמה הכבדות והצורך בקיצוצים כספיים משמעותיים היה סיכון ממשי להמשך הפרויקט שנאמד במיליארדי שקלים. אלא שראש העיר, רונן פלוט יצא למאבק עיקש שבסיומו כאמור הצליח לשמר את הפרויקט: "עלות הרכבת הקלה היא במיליארדים וכל פעם שיש תקציב הרכבת עולה על השולחן וזה הכי קל לבטל את הפרויקט אבל אנחנו מתנגדים וזה יורד מהפרק", סיפר פלוט בתוכנית "מדברים ברדיו" לירין דורון. "הפעם זה היה שונה כי היה ברור שיש מלחמה, המלחמה ארוכה והמדינה צריכה כסף. מאז שאני בתפקיד אני ממעט לדבר על פוליטיקה ארצית ונושאים ארציים נבחרתי כדי להנהיג את העיר ולהוביל אותה ולעסוק במה שקשור לעיר ולא להיות פרשן שידבר על סגירת משרדים וכספים קואליציוניים מה גם שאלה דיבורים באוויר. לכן למרות שיש פרסומים כבר שבועיים שמדברים על פגיעה כלכלית ברכבת הקלה אני יכול לומר – הנושא הזה גמור ומוחלט תהיה רכבת קלה בנוף הגליל".

"נפגשתי עם כל מי שרצה להיפגש ולדון בנושא בכל שעה ויום כדי לספר דבר פשוט – בנוף הגליל הושקע כ-2 מיליארד שקל הפכו את העיר התחילו לעבוד ופתאום במכה אחת לזרוק את זה? הציעו פתרונות אחרים ודחיתי את זה כי אנחנו רוצים רכבת קלה שנכנסים אליה בבוקר ותוך 28 דקות אתה מגיע לחיפה. זה לטובת סטודנטים, חיילים ועובדים, זה מאסה של אנשים שזה מסייע לה במקום לעמוד בפקקים".